Zipongo a atras noi investiții de 18 milioane de dolari

Zitec deschide biroul din Braşov şi vrea să angajeze 20 de persoane anul acesta

Zipongo, un start-up american în care Zitec, unul dintre principalii producători locali de aplicaţii online, deține o participație minoritară, a încheiat o nouă rundă de finanțare, în care a atras investiții în valoare de 18 milioane de dolari. Până în prezent, proiectul a beneficiat de o finanțare totală de 28 de milioane de dolari.

Lansată în iunie 2011, de către Jason Langheier, doctor și masterand în Sănătate Publică, platforma Zipongo.com include și integrează diferite aplicații menite să schimbe comportamentul consumatorilor în ceea ce privește nutriția. În funcție de preferințele utilizatorului, acesta poate primi rețete, liste de cumpărături sau recomandări de restaurante. Recomandările sunt generate pe baza unor algoritmi specializați, în funcție de datele despre utilizator colectate în respectiva aplicație.

La noua rundă de investiții, au participat Mayfield Fund, din al cărui portofoliu mai fac parte și alte proiecte din domeniul sănătății (Basis Science, HealthTap, Lantern, Brighter, Finrise), precum și investitorii implicați deja, printre care Excel Venture Management.

Compania românească Zitec a fost printre primii susținători și investitori în start-up-ul american, timp în care a fost responsabilă și de dezvoltarea tehnologică a platformei Zipongo, până înainte de prima serie de finanțare, asigurând astfel tranziția acestui start-up, printr-o serie de pivotări ale modelului de afaceri, până la prima finanțare calificată.

”Investițiile în start-up-uri globale reprezintă în continuare o prioritate pentru noi, datorită faptului că permit echipei să lucreze cu tehnologii noi, în domenii noi, dar mai ales cu modele de business inovatoare, perfect adaptate transformării digitale. Astfel, putem înțelege mai bine viitorul în ceea ce privește aplicațiile online și putem aplica cu succes tot know-how-ul la nivelul clienților din România”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO Zitec.

“Obținerea unei noi runde de finanțare, în Silicon Valley, de către unul dintre start-up-urile susținute de către Zitec încă de la început este pentru noi încă o confirmare că strategia noastră a funcționat”, a mai spus Lăpușan.

În prima etapă de dezvoltare, start-up-ul s-a focusat pe wellness, iar în a doua etapă are în vedere implicarea în prevenția obezității și diabetului, dar și a altor afecțiuni, pe viitor, cum ar fi  bolile inflamatorii intestinale și cancer prin conceptul de „alimentație ca medicament / food as medicine”.

Potrivit reprezentanților Zipongo, alimentanția personalizată reprezintă cel mai puternic medicament generic, fiind mai eficient din punctul de vedere al costurilor, având mai puține reacții adverse și beneficii pentru mai multe afecțiuni.

Pentru a oferi recomandări care au un efect direct asupra sănătății, compania pune accent pe datele despre utilizator, această strategie incluzând un parteneriat cu binecunoscuta firmă 23andMe pentru a face recomandări în funcție de trăsăturile genetice.

Citeşte şi Cum construim o bază de consumatori pentru primele momente de viață ale unui business