Articol de: Madi Rădulescu, MBA, PCC, Managing Partner MMM Consulting
2020 este un an complet atipic pentru industria de training și dezvoltare, la nivel global. Avem șansa să fim membri în diverse rețele de companii de training și consultanță, de coaching, în care interacționăm atât cu profesioniști din Europa, cât și cu unii de pe alte continente, unde pandemia și previzionata recesiune economică sunt prezente, în stadii diferite. Suntem, astfel, conectați la informații „de la sursă” din multe alte piețe și ne gândim cum am putea oferi servicii cât mai adaptate și flexibile marilor corporații cu care lucrăm aici sau în proiectele noastre din Europa.
Parteneriat
Brusca trecere în online a schimbat modelul de lucru peste noapte și ne-a impus să deprindem foarte rapid abilități noi atât de organizare și de design a programelor de dezvoltare, cât și ca facilitatori. Am parcurs o curbă de învățare accelerată.
Cum 2020 aproape a trecut și găsim mai sănătos să privim către viitor (cel puțin către 2021), propun partenerilor noștri din departamentele de resurse umane sau de dezvoltare organizațională să facem echipă pentru a răspunde împreună nevoilor colegilor lor, atât în planul dezvoltării personale, cât și în planul dezvoltării profesionale a abilităților esențiale într-o companie de secol 21, digitalizată și pregătită să joace după noile reguli ale economiei globale. Acum, mai mult ca niciodată, avem nevoie să facem un design adecvat al interacțiunilor cu scop de învățare. Și asta pentru că sunt câteva provocări în plus la care mă voi referi.
Provocarea staticii
Suntem blocați în fața calculatorului, multe ore pe zi. Mutarea lucrului acasă nu a determinat schimbări majore. Diferit este faptul că majoritatea activităților se derulează din același loc. Deși se vorbește despre ”work from everywhere”, realitatea este că se lucrează de acasă, în proporție covârșitoare. Acolo unde trăiești, și muncești.
Pentru învățare, acest lucru aduce o provocare în plus. Când trainingurile aveau loc față în față, ieșirea din birou, simpla prezență într-un alt spațiu aducea o gură de oxigen, de detașare. Învățarea se asocia cu un mediu mai creativ, mai plăcut, devenea un eveniment de echipă și de socializare cu colegi cu care, altfel, nu prea aveai ocazia să petreci mult timp.