Cultura organizațională și cea digitală cresc productivitatea angajaților

Cultura organizațională și cea digitală cresc productivitatea angajaților

Un studiu internațional realizat de Microsoft pe un eșantion de 20.000 de angajați din 21 de țări, printre care și România, relevă faptul că la nivel european, companiile care adoptă transformarea digitală beneficiază de o creștere semnificativă a productivității și inovației angajaților, mai ales dacă există o cultură organizațională solidă. În România, companiile cu o cultură digitală puternică au cu 21% mai mulți angajați productivi și cu 31% mai mulți angajați inovatori față de companiile cu o cultura digitală slabă.

Într-un mediu de afaceri care se bazează tot mai mult pe platforme de tip „cloud”, urmărirea îndeaproape și analiza concurenței directe nu mai sunt suficiente pentrua asigura avantajul competitiv pe piață. Atât start-up-urile, cât și companiile mari își adaptează cu agilitate modelele de afaceri pentru a răspunde unei diversități din ce în ce mai mari de nevoi ale clienților, iar managerii cunosc faptul că transformarea digitală nu mai este doar o opțiune, ci un imperativ.

O mare parte din factorii de decizie din cadrul companiilor tind însă să se raporteze la transformarea digitală doar prin prisma adoptării de tehnologii noi, cum ar fi platformele cloud sau inteligența artificială, fără a lua în calcul soluții care și-au confirmat utilitatea și au devenit uzuale pentru mulți alți jucători din piață.

Tehnologia produce un impact semnificativ asupra activității unei companii dacă este utilizată și acceptată de angajații din întreaga organizație, ceea ce se traduce în esență prin existența unei culturi organizaționale puternic dezvoltate și în această direcție:

  • Tehnologia trebuie să îi ajute pe angajați să lucreze mai inteligent, nu mai mult;
  • Tehnologia trebuie să fie implementată ținând cont de faptul că în cadrul organizației se pot regăsi cinci generații diferite de angajați, fiecare cu așteptări, obiceiuri și atitudini diferite față de aceasta;
  • Tehnologia trebuie să sprijine, nu să distragă atenția angajaților, să îi ajute pe aceștia să se concentreze mai bine și să fie mai implicați în activitatea companiei.

Citește și Tendințele în tehnologie cu impact major asupra mediului de afaceri în următorii trei ani