Atenţia la detalii

În mod surprinzător pentru un sector atât de exclusivist, antreprenorii au mare grijă la detalii. Ele fac diferenţa, se zice, dar detaliile la care se referă ei se concentrează mult pe control, sufocant chiar, și pe determinarea completă asupra a ceea ce trebuie făcut.

Greu găsești pe cineva care să se apropie cât de cât de exigenţele lor, realiste sau nu, care ar putea concura doar cu imaginaţia sau cu puterea lor de convingere!…Spun asta pentru că am lucrat cu câţiva antreprenori care mi s-au părut mai exigenţi decât cele mai pretenţioase multinaţionale și au împărţit cele mai mici resurse de imaginat.

Unii antreprenori văd organizaţia ca pe propriile lor buzunare. Și dacă ei pot face sacrifi cii, oricine poate. Iar dacă ei văd lucrurile ca pe o problemă de viaţă și de moarte, de fi ecare dată, atunci fi ecare angajat trebuie să vadă la fel. Altfel… Nu se desfășoară nici o muncă de convingere și nici o luptă pentru a dovedi cine are și cine nu are dreptate. În schimb, apar o mare deziluzie, răni și obiective neatinse.

Obiective care, de fapt, pentru patronii unei afaceri reprezintă o problemă de viaţă și de moarte. Voi încerca să fi u mai concisă: nimic nu este mai consumator de energie și mai revoluţionar decât viziunea unui antreprenor asupra businesului său, indiferent dacă este vorba despre convingeri personale sau despre acel scop unic la care dorește să ajungă, despre explicaţia întregii lor existenţe sau a businessului pe care îl conduc.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •