51% dintre cei care lucrează de acasă utilizează dispozitivele de la muncă în a viziona conţinut pentru adulţi

Profilul angajatului care a lucrat remote în pandemie - Lucrează în servicii si are sub 45 de ani

Peste jumătate (51%) dintre salariaţii care lucrează de acasă şi care au început să urmărească mai mult conţinut pentru adulţi recunosc că au făcut acest lucru pe aceleaşi dispozitive pe care le folosesc în scopuri legate de muncă, arată un studiu publicat, joi, de Kaspersky.

Conform specialiştilor, aproape o treime (31%) dintre angajaţii care muncesc de acasă au declarat că îşi petrec mai mult timp lucrând decât o făceau înainte de pandemie, dar cu toate acestea, aproape jumătate (46%) au afirmat că acordă mai mult timp activităţilor personale.

Citește și: KeysFin: Piața locală de servicii de resurse umane va scădea cu aproximativ 15% în acest an

De asemenea, raportul Kaspersky evidenţiază faptul că a devenit mai greu pentru angajaţi să separe activitatea profesională de cea personală, mai ales când vine vorba de IT.

„O concluzie îngrijorătoare pentru companii este aceea că 51% dintre angajaţi recunosc că au început să urmărească mai mult conţinut pentru adulţi de când lucrează de acasă şi spun că au făcut acest lucru chiar de pe dispozitivele pe care le folosesc pentru muncă. Aproape unul din cinci (18%) angajaţi fac asta chiar şi pe dispozitivele care le sunt oferite de angajatorii lor, 33% admiţând că urmăresc conţinut pentru adulţi pe dispozitivele personale, pe care le folosesc şi în scopuri profesionale”, se menţionează în cercetarea de specialitate.

În plus, 55% dintre angajaţi spun că citesc mai multe ştiri decât o făceau înainte de a începe să lucreze de acasă, iar 60% din această activitate se face de pe dispozitive care sunt folosite pentru muncă. „Acest lucru poate conduce la infecţii cu malware, dacă angajaţii nu acordă atenţie resurselor şi site-urilor web pe care le vizitează”, atrag atenţia experţii.

Pe acest fond, raportul Kaspersky relevă că 42% dintre angajaţi folosesc conturi de e-mail personale pentru probleme legate de muncă şi 49% recunosc că utilizarea acestora a crescut de când lucrează de acasă.

Mai mult decât atât, peste o treime (38%) dintre cei chestionaţi folosesc aplicaţii de mesagerie care nu au fost aprobate de departamentele IT, în timp ce 60% dintre aceştia apelează la astfel de aplicaţii mai des, în noile circumstanţe ale muncii.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în anul 1997, care protejează în prezent peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 270.000 de companii-client

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •