Lucrul la distanță poate fi obositor, distractiv și dificil de îmbrățișat dintr-o sută de motive, mai ales atunci când sunteți obișnuiți să fiți înconjurați de coechipieri în fiecare zi.
Dimpotrivă, zilele lungi de muncă petrecute acasă pot duce la sentimente de izolare și deconectare sau, pur și simplu, pot crește stresul sub presiunea de a jongla cu sarcinile și munca zilnică. Ambele duc adesea la o scădere accentuată a moralului personalului, scrie business.com.
Sentimente de productivitate atunci când lucrezi de acasă
Potrivit Qualtrics, munca de acasă nu a produs cea mai eficientă și productivă forță de muncă. De fapt, peste 30% au raportat că se simt mai puțin productivi într-o oarecare măsură.
Citește și: Pași pentru vânzarea pe platformele de mesagerie a rețelelor sociale
Când personalul lucrează de la distanță, companiile nu se pot baza pe diverse instrumente pentru a menține moralul ridicat. Mai degrabă, ar trebui alimentat pentru a ne asigura că întreaga echipă simte încă un sentiment profund al culturii companiei în absența mediului de birou și în timp ce lucrează din casele lor. Acestea fiind spuse, cum pot întreprinderile, managerii și personalul la distanță să lucreze ei înșiși pentru a ridica moralul și pentru a menține spiritele ridicate și productivitatea mai mare?
1. Rămâneți conectat
Cel mai simplu, dar cel mai eficient mod de a crește moralul în timp ce lucrați de acasă este să comunicați și să faceți check-in-uri regulate între personal și manageri. O comunicare bună crește moralul, deoarece afectează în mod direct comportamentul și performanța personalului. A rămâne conectat elimină riscul de a nu primi informații adecvate pentru a finaliza o sarcină. În plus, generează un sentiment de responsabilitate, care îi obligă pe angajați să își îmbunătățească fluxul de lucru.
Se presupune că atunci când angajatorii se simt performanți, au acces la o comunicare instantanee și constantă cu superiorii lor – se vor simți mai bine cu privire la munca lor. Această creștere a moralului va duce probabil la rezultate mai bune.
2. Lucrați spre obiective
Sarcinile monotone și rezultatele incomensurabile sunt adesea cei doi vinovați ai lipsei moralului și a dorinței de a performa bine în timp ce lucrați la distanță. În schimb, atunci când sunt stabilite obiective comune și fiecare membru al echipei înțelege rolul pe care trebuie să îl joace pentru a atinge obiectivul, participarea lor activă are mai multă valoare. Acest sentiment de semnificație și contribuție ajută la îmbunătățirea directă a moralului.
A avea obiective comune oferă atât managerilor, cât și personalului ceva spre care să lucreze împreună, îmbunătățind moralul la ambele capete. Ajută la creșterea încrederii între diferitele niveluri de lucrători și le amintește de toate scopurile lor, chiar și atunci când lucrează departe de birou.
3. Recunoașterea este cheia
Nu numai că angajații devin foarte implicați atunci când sunt puse în aplicare programe formale de recunoaștere, dar o companie devine mai atractivă și pentru candidați. Beneficiile recunoașterii pot întări angajamentul angajaților, precum și calibrul lor.
A recunoaște performanța bună înseamnă a o încuraja. Una dintre cele mai importante modalități de a spori moralul atunci când lucrează de acasă este de a sprijini continuu lucrătorii prin recunoașterea eforturilor lor. Este un instrument semnificativ pentru a demonstra angajaților că firmei îi pasă de munca pe care o fac și de bunăstarea lor, chiar și atunci când nu se află în clădirea companiei.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
Șaptezeci și opt la sută dintre angajații chestionați de Gallup au declarat că primirea recunoașterii i-a motivat să își facă treaba. Și există sute de modalități prin care managerii pot demonstra recunoașterea și, de asemenea, recunoașterea de la egal la egal.
Sursa foto: Unsplash