Lecții pe care cei care lucrează de acasă ar trebui să le învețe, după era COVID-19

Lectii pe care care lucreaza de acasa ar trebui sa le invete

Pandemia de COVID-19 a deschis calea pentru diferite cadre de lucru, forțând o transformare digitală accelerată. Ar fi fost dificil să aducem această schimbare în fosta noastră lume și, cel puțin, ar fi durat  ani întregi pentru o astfel de trecere.

Citește și: Liderii sunt negustori de speranță 

Angajații au lucrat anterior într-un birou, deoarece toate aspectele – inclusiv rețelele, securitatea și disponibilitatea – erau previzibile. COVID-19 a forțat organizațiile să abordeze imprevizibilitatea accesului la distanță. În acest sens, organizațiile au deschis calea către un viitor în lucrul de oriunde, oricând și oricum este cel mai convenabil.

Conștientizează așteptările

Nu sunt doar birourile care s-au închis în urma pandemiei. Școlile și grădinițele s-au închis, obligând părinții să-și echilibreze obligațiile de muncă și nevoile educaționale ale copiilor lor.

Părinții au fost trimiși în această schimbare, fără niciun avertisment anterior. Asta înseamnă că, uneori, au fost nevoiți să ia decizii rapide privind prioritățile: munca sau nevoile copilului? Companiile trebuie să-și alinieze așteptările, să arate empatie și să încurajeze un mediu în care nimeni nu trebuie să se simtă vinovat pentru alegerile pe care le face sau prioritizarea sarcinilor.

Organizațiile se așteaptă ca echipele lor să facă multitask în fiecare zi la birou, așa că de ce nu o pot face atunci când lucrează de acasă? Multitasking-ul de acasă implică relații foarte diferite decât cele dintre colaboratori, scrie business.com.

Conducerea unei organizații are posibilitatea de acționa în favoarea echipelor sale. Ele trebuie să-și asculte echipele pentru a înțelege de ce au nevoie. Apoi, trebuie să-și trateze echipele cu încredere și responsabilitate.

Interacționează diferit

Unul dintre cele mai semnificative beneficii ale unui mediu de birou este capacitatea de a organiza brainstorms, conversații și întâlniri ad hoc, pe măsură ce apar nevoile. Aceste opțiuni unice sunt deseori neprogramate și interacțiuni organice se petrec într-un spirit creativ pentru multe organizații.

Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19

Doar pentru că lumea se distanțează social nu înseamnă că ar trebui să renunțăm la idee. Echipele care lucrează în locații separate se pot reuni practic și pot schimba idei într-un mod semnificativ.

Cu echipele care lucrează din locații diferite, astfel de întâlniri nu se mai întâmplă. Acum, ele trebuie planificate în avans, ceea ce, desigur, elimină o parte din spontaneitate. Organizațiile trebuie pur și simplu să fie mai deliberate în ceea ce privește abordarea, cum ar fi programarea timpului informal de „pauză” pentru diferite echipe.

Regândește programul și fii flexibil

Programul de la 9 la 5 era normal înainte de izbucnirea COVID-19. Odată cu pandemia, a venit și o oportunitate.

Studiul de comunicare digitală precoce al PGi, lansat înainte de pandemie, a descoperit că oamenii doreau deja libertatea de a lucra de la distanță.

În timp ce oamenii sunt sfătuiți să stea în casă, nu se mai concentrează asupra sarcinilor lor de muncă doar în timpul „orelor de muncă tradiționale”. Cel mai bun proiect nu este finalizat doar în orele stabilite; el poate fi abordat ori de câte ori apare inspirația.

Trăim într-o eră conectată în care cele mai îndepărtate puncte ale globului sunt mai aproape ca niciodată, datorită tehnologiei. Ca atare, oamenii pot lucra de aproape oriunde și pot aborda termenele limită astfel încât să le permită să-și îndeplinească obligațiile personale.

Programează întâlniri cu oamenii

Una dintre cele mai semnificative provocări pentru mulți angajați la distanță este un sentiment de izolare. Deoarece multe organizații au suferit această schimbare bruscă, angajații nu au avut timp să se acomodeze cu lucrul de acasă.

Când comunicăm exclusiv prin e-mail sau telefon, uităm uneori că vorbim cu un alt om și pierdem capacitatea de a evalua reacțiile la subiectele pe care le discutăm.

Programează adunări virtuale pentru brainstormings, happy hours și alte activități sociale, astfel încât colegii care au lucrat odată unul cu altul să aibă încă posibilitatea de a se conecta.

Schimbarea e bună; îmbrățișeaz-o!

Una dintre cele mai mari întrebări cu care se confruntă companiile în acest moment este cum să revenă la „normal” sau cum să se pregătească pentru „următorul pas normal”. Chiar dacă lumea începe să iasă din restricțiile cauzate de COVID-19, organizațiile trebuie să înceteze să încerce să revină la „normal”.

Lumea și experiența de muncă s-au schimbat pentru totdeauna. În schimb, companiile ar trebui să adopte această schimbare și să se concentreze asupra modului în care pot prospera în următorul mediu care începe să apară.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Organizațiile se ocupă cu întrebări despre locul în care vor lucra echipele. Cum va arăta biroul viitorului? Vom reveni la birourile deschise sau trebuie să reproiectăm spațiile pentru a se adapta cerințelor de distanțare socială? Organizațiile pot să aducă echipe întregi într-o locație pentru a lucra alături una de alta din nou?

Acestea sunt întrebările greșite. Lumea de astăzi este una virtuală; singura opțiune este să o îmbrățișezi. În caz contrar, organizațiile riscă să devină irelevante.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •