Cea mai mare migrare din off-line către online este la plata taxelor în această perioadă

Experienaa clientilor in noua realitate necesita transformare digitala

Cea mai mare migrare din off-line către online este la plata taxelor în această perioadă iar numărul persoanelor care plătesc în numerar s-a redus la jumătate, arată un sondaj realizat de NOCASH şi iSense Solutions.

Potrivit acestuia, dacă anterior pandemiei mai mult de jumătate dintre respondenţi îşi plăteau taxele off-line (55%), procentul a scăzut la numai 28% în prezent. De asemenea, o reducerea semnificativă a plăţilor offline se înregistrează şi în cazul amenzilor (de la 34% la numai 16%).

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

„Tehnologia contactless era şi înainte de criza sanitară foarte adoptată de către români. Practic, atât pe cardurile Visa cât şi pe cele Mastercard, nouă din 10 tranzacţii de plăţi erau contactless. În acest context, una dintre ipotezele de lucru care au fost testate a vizat dacă românii au folosit mai mult portofelele digitale pentru plăţi. Cu alte cuvinte, dacă şi-au introdus cardul în aplicaţiile de pe telefon, pentru a plăti direct cu mobilul. Cel mai mare impact se observă în cazul plăţilor în numerar. Ponderea celor care au declarat că fac frecvent plăţi „cash” s-a redus de la 45% înainte de pandemie la 21% în prezent”, precizează autorii sondajului.

Cea mai mare migrare din off-line către online este la plata taxelor în această perioadă

Pe de altă parte, frecvenţa cumpărăturilor online a crescut, însă doar în rândul celor care deja achiziţionau de pe internet. Cei care nu cumpărau online înainte de COVID-19 îşi vor păstra obiceiul şi după, numărul lor rămânând relativ nemodificat (6-7% dintre respondenţi). În schimb, cei care cumpărau deja de pe internet înainte de pandemie au declarat că vor face mai des acest lucru după.

Cu toate acestea, comportamentul din timpul pandemiei nu se va păstra şi post-pandemie, consideră realizatorii sondajului. Potrivit sursei citate, acest lucru se vede cel mai bine în cazul celor care au declarat că fac cumpărături online cel puţin o dată pe săptămână. Deşi ponderea lor s-a dublat în timpul pandemiei (de la 8% la 18%), după ridicarea restricţiilor respondenţii vor reveni la comportamentul iniţial (ponderea coborând la 10%).

„Aşa cum era de aşteptat, COVID-19 este cea mai eficientă campanie de până acum pentru promovarea plăţilor electronice şi adopţia serviciilor bancare de la distanţă. Chiar dacă procentul celor care preferă numerarul a rămas nemodificat, semn că cine trebuia atras în sistem a fost deja atras, cei care plăteau online şi anterior crizei de coronavirus, acum o fac mai frecvent şi, mai mult, trec într-o nouă etapă: adopţia la nivel de masă a portofelelor digitale”, a declarat Sergiu Cone, director general NOCASH Capital Consult şi administrator al platformei nocash.ro.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Sursa foto: Unsplash

  • 6
  •  
  •  
  •  
  •