Articol de: Vera Iurcu
Într-o seară de miercuri, am participat la un eveniment organizat de Anca Baniță, pe tema brandului personal. La finalul întâlnirii, știam mai multe despre ce reprezintă un brand personal de succes și cum putem beneficia de pe urma acestuia. De asemenea, am analizat împreună 10 idei prin care ne putem dezvolta imaginea și cum se aplică pe exemple concrete, din Romania și din afară.
Ce este brandul personal și care sunt beneficiile sale?
În primul rând, a avea un brand personal înseamnă că oamenii te asociază cu o anumită valoare și ca te pot „traduce” ca fiind un beneficiu clar pentru ei. Totodată, trebuie să fii capabil să îți recunoști propriile valori. Deși ideea de brand poate fi asociată inconștient cu ideea de faimă și notorietate, de fapt, toți au deja un brand. Doar că rămâne la alegerea fiecăruia dacă aleg să îl cultive sau îi lasă pe alții să o facă în locul lor. Iar acest lucru se va întâmpla fie că își doresc, fie că nu. De aceea, este mai bine dacă vei decide tu cum vrei să fii perceput. Pentru aceasta, trebuie să te cunoști pe tine, să îți cunoști valorile și ceea ce poți să aduci tu în comunitate. Despre asta este vorba atunci când vorbim despre un brand personal.
Anca Baniță spune că „un brand se construiește în fiecare zi, din orice faceți. Invitația ar fi să o faceți conștient, iar pentru asta există instrumente și un întreg proces. În momentul în care începi să faci asta conștient, trebuie să stai un pic pe margine și să te întrebi: despre ce e brandul meu personal? Ce vreau eu să știe oamenii despre mine?”
Să îți creezi un brand al tău înseamnă să devii un lider de opinie în comunitate, în grupul de afaceri sau chiar în cercul tău de prieteni. Poate cel mai important obiectiv este să fii propriul tău marketer. Oamenii te vor percepe așa cum te vei prezenta tu. Fiecare dintre noi are un mesaj de transmis, o viziune unică asupra lumii. Este esențial să le transmiți într-o formă cât mai naturală, autentică.
Iar aici am ajuns la un alt aspect care a fost argumentat în cadrul evenimentului. Este esențial să fii autentic în emoții și acțiuni. Având în vedere că trăim într-o eră a tehnologiei și vieții duble, virtuale, există multe șanse de a dezamăgi și de a fi dezamăgit de interlocutor. De aceea, trebuie să tinzi cât mai mult spre a fi adevărat și sincer. Atunci oamenii vor asocia această calitate cu imaginea ta, ceea ce va contribui la crearea brandului tău personal.