Companiile românești nu consideră transformarea digitală ca fiind partea centrală a strategiei lor de business

Conform unui sondaj realizat recent de către Forbes Insights, care a cuprins răspunsurile a 573 de directori din întreaga lume, transformarea digitală se află în topul priorităților în strategiile de dezvoltare ale organizațiilor la nivel global. Potrivit aceluiași studiu, următorii doi ani vor fi critici din acest punct de vedere, jumătate dintre respondenți considerând că organizațiile lor vor fi drastic transformate digital în acest interval.

Paradoxal este că, deși tehnologia este în centrul transformării digitale, ea nu se referă la tehnologie, ci la schimbarea culturii organizaționale, a modului în care gândim, acționăm și lucrăm. Este ceva mai complex decât simpla introducere a unor mijloace tehnologice în procesele organizaționale.

Cum ajung companiile la maturitate, din punctul de vedere al transformării digitale? Iată cinci pași importanți în acest proces de transformare, analizați din perspectiva a două studii de digitalizare: studiul Forbes Insights, realizat la nivel global, și studiul “Barometrul digitalizării” realizat de către Valoria și Doingbusiness.ro, care analizează piața din România:

  • Transformarea digitală devine o prioritate strategică. 50% dintre companii consideră ca fiind o prioritate strategică investirea în tehnologii noi; pentru a permite digitalizarea ca fiind o prioritate investițională de vârf în următorii doi ani – 51%; transformarea digitală însoțită de o creștere cu 51% a bugetelor alocate analizelor de date. În România, 60% dintre companii nu au făcut din transformarea digitală partea centrală a strategiei lor de business, doar patru din 10 companii considerând digitalizarea o prioritate.
    •  
    •  
    •  
    •  
    •