10 motive pentru care angajații nu vă respectă

A fi șef nu este întotdeauna plăcut și ușor. Este mult de lucru, mereu sunt decizii de luat, iar responsabilitatea poate fi copleșitoare. Iar această situație este influențată și, totodată, influențează relația pe care o aveți cu angajații.

Pentru ca relația cu angajații să funcționeze în direcția succesului, trebuie să aveți o fundație bazată pe încredere și respect mutual. Dacă vi se pare că angajații nu vă respectă, următoarele motive ar putea fi explicații:

Nu le permiteți angajaților să-și folosească atuurile

Dacă ați mers pe principiul ”angajează oameni mai inteligenți decât tine”, atunci ar trebui să le dați libertatea de a planifica și rezolva task-urile companiei. J. Keith Murnighan susținea, în cartea ” Do Nothing: How to Stop Over Managing and Become a Great Leader”, că liderii sunt mult mai eficienți dacă deleagă persoanele competente, decât dacă fac ei respectivele activități. În fond, i-ați angajat pentru calitățile lor.

Evitați conflictele

Liderii adevărați nu se tem să discute eventualele probleme care apar în business-ul lor, precum și nemulțumirile pe care le au. Dacă evitați conflictele, mesajul pe care îl transmiteți este că nu aveți încredere nici în deciziile pe care le-ați luat, nici în voi înșivă. Un lider puternic nu se rușinează să aducă în discuție situații delicate.

Nu vă apreciați angajații (sau, cel puțin, nu le arătați că îi apreciați)

Un angajat care se simte apreciat se va implica mai mult în activitățile pe care le are de făcut. Nu ezitați să vă arătați aprecierea, pentru că lauda este cel mai eficient motor în motivare. Despre ce să le spuneți angajaților ca să îi faceți să se simtă importanți în cadrul business-ului am scris AICI.

Nu faceți ceea ce lor le cereți

Dacă le cereți angajaților să fie punctuali, să respecte cerințele pe care le stabiliți într-un proiect și să fie eficienți, dar voi nu faceți nimic din ceea ce le cereți lor, atunci echipa pe care o conduceți se va simți aproape jignită. Angajații vă analizează comportamentul ca să verifice dacă practicați lucrurile despre care predicați. Dacă nu vă încadrați în termen cu anumite sarcini, asumați-vă responsabilitatea, fără să căutați scuze.

Nu îi respectați

Un studiu publicat recent în Harvard Business Review a scos la iveală că 54% dintre angajați nu se simt respectați de către șefii lor: sunt trași la răspundere de față cu clienții, nu sunt apreciați pentru reușite și nu sunt ascultați. Respectul nu e o stradă cu sens unic: dacă vă respectați angajații, vă vor respecta și ei.

Dați vina pe ei 

Arnold Glasow spunea că un lider adevărat își asumă greșelile, chiar dacă nu sunt ale lui în totalitate. Aceasta nu înseamnă că trebuie să deveniți ”țapul ispășitor” al companiei, ci că trebuie să vă recunoașteți partea de vină în fața de angajaților și să căutați împreună o soluție.

Nu vă pasă de viețile personale

Respectul se câștigă și prin a le arăta angajaților că vă pasă de probleme lor. Dacă vă spun că li s-a îmbolnăvit copilul sau că partenerul lor a fost concediat, ascultați și oferiți, la nevoie, o zi liberă sau o primă care să-i ajute să gestioneze situația.

Nu sunteți conștienți de ceea ce știți / nu știți

Liderii de succes sunt cei care îşi cunosc aptitudinile și abilitățile. Şi cei care nu se bazează niciodată pe premisa că știu totul. Potrivit unui studiu citat de Inc.com, conștientizarea acestor aspecte nu duce numai la respect din partea angajaților, ci și la rezultate financiare mai bune. Echipa pe care ați angajat-o este acolo tocmai pentru a umple lacunele pe care voi nu puteți să le acoperiți.

Nu sunteți un comunicator bun

Dacă nu răspundeți prompt la e-mail-uri și nu vă ascultați angajații, nu vă așteptați ca aceștia să comunice într-o manieră eficientă. De asemenea, dacă nu întrețineți comunicarea, nu vă așteptați ca ea să existe.

Sunteți imposibil de mulțumit

Perfecțiunea nu poate fi atinsă. Dacă le demontați constant ideile și le reproșați detaliile pe care le-au omis, e ca şi cum le-aţi spune că nu vor reuși niciodată să facă o treabă bună. Iar acest lucru îi demoralizează.

(Foto: Quinn Dombrowski/www.flickr.com)