Cum să îți conduci angajații care fac parte din generații diferite

Cum să îți conduci angajații care fac parte din generații diferite

Tinerii din generația Z sunt pe punctul de a intra masiv pe piața muncii în următoarea perioadă, alăturându-se milenialilor care au revoluționat diferite industrii în ultimii ani. Cum să îți conduci echipa, făcând-o să te respecte și să fie eficientă? Iată câteva sfaturi.

Indiferent că lucrezi pentru o corporație mare sau un start-up, nu e nicio îndoială că politica de la locul de muncă este o problemă. Asta e din ce în ce mai valabil azi, când într-un loc de muncă se găsesc mai multe generații.

Problema reală este tranziția unei generații care intră pe piața muncii printr-o utilizare masivă a tehnologiei și o mai bună înțelegere a tehnologiei digitale din peisajul actual.

Managerierea diferenței dintre generații

Liderii actuali trebuie să fie capabili să se înțeleagă cu oricine, de la baby boomers, la generația y, până la fiecare flow de candidați noi pe piața muncii.

Întreprinderile au gestionat schimbarea valorilor și standardelor angajaților timp de aproape un deceniu, când milenialii au început să intre pe piața muncii. Această generație mai tânără de angajați ne-a învățat că vechiul mod de a face afaceri pur și simplu nu va merge pentru ei. Ei au făcut un plan sistematic și și-au lăsat pentru totdeauna amprenta asupra forței de muncă.

În zilele noastre, un angajat neapreciat și insuficient utilizat nu va rămâne la locul de muncă doar din motive de loialitate. Noua generație știe că dacă angajatorul actual nu îl respectă și nu îl apreciază, cineva, undeva, o va face garantat.

Digitalizarea este factorul care arată spre cei care nu se adaptează. Asta e valabil de sus în jos. Dacă angajatorul nu ține pasul cu angajații mai tineri, nu ei vor avea de suferit, ci compania.

Asta nu înseamnă să angajezi orbește pe criterii de vârstă și atțt.  Creează teste pe care să le dai candidaților și asigură-te că acestea te vor ajuta să îi departajezi în cazul în care CV-ul, portofoliul sau scrisoarea de intenție nu pot face asta.

Cum să lucrați împreună

Este momentul să permiți, să activezi și să practici transparența deplină și să o îmbini cu respectul la locul de muncă. Nu ar trebui să existe o ordine ierarhică. Dacă un manager juniori  prezintă o idee mai aplicabilă și mai profitabilă decât cea sugerată de cineva care se situează deasupra lor, atunci ideea ar trebui auzită – nu criticată sau văzută ca un eșec, scrie business.com

Dacă managementul superior nu reușește să se adapteze – gândește-te astfel: este mândria și ego-ul în calea progresului, a succesului și a creșterii. Aceștia sunt oameni cu seturi de calificări diferite care ar trebui să fie cunoscute și utilizate, nu abandonate și mutate spre eșec pentru a sugera o idee ieșită din comun. Egoul nu are nici un loc în această epocă digitală, și cu siguranță nu la un loc de muncă în continuă evoluție.

Atât tu, cât și colegii ori angajații tăi aveți nevoie de aceste generații pentru a vă transforma gândirea înapoi în idei, planuri și acțiuni, în colaborare cu aceste generații pentru a crea o forță de muncă pentru un viitor mai bun. Un loc unde profitul și moralul sunt ridicate și încrederea este prezentă în fiecare aspect al companiei.

Lipsa de transparență și lipsa de adaptare vor determina orice companie să sufere în termeni de demisii, concedieri, niveluri sporite de stres și angajați suprasolicitați. Liderii trebuie să se asigure că angajații lor deleagă și colaborează pentru a face lucrurile cu o eficiență ridicată. De-a lungul timpului, acest lucru va duce la un respect reciproc între angajații de diferite vârste.

Cu respectul câștigat vine prosperitatea și un loc de muncă cu un consum ridicat de energie.

Sursa foto: Unsplash