Ce să nu spui unui nou angajat

Atunci când aveți un nou angajat, sunt câteva lucruri pe care ar fi bine să nu i le zici, deoarece și-ar putea face o impresie greșită asupra felului în care merg lucrurile în companie. Impresiile pe care o persoană și le formează în primele săptămâni pot dăinui pentru perioade lungi de timp. Tocmai de aceea, cel mai bine este să ai mare grijă la felul în care i te adresezi unui noi angajat și la lucrurile pe care i le spui.

Evită următoarele abordări când vine vorba despre noul angajat:

  • „Suntem foarte aglomerați acum și nu are nimeni timp să se ocupe de tine. Așa că, descurcă-te singur în următoarele săptămâni. Uite câteva documente pe care le ai de citit.” Noii angajați sunt, de cele mai multe ori, nerăbdători să facă ceva util. Spunându-le să nu facă nimic în următoarele săptămâni, nu faci decât să le tai entuziasmul și cheful de muncă. Pentru a păstra entuziasmul noilor angajați, trebuie ca ei să vadă că tu însuți ești entuziasmat de prezența lor acolo și că vei face tot posibilul ca ei să se simtă bine la locul de muncă. De asemenea, evită situațiile de genul: „Nu știu când va ajunge computerul tău”.
  • „Ai grijă cum vorbești cu x, este o persoană dificilă.” Avertizând un nou membru al echipei în legătură cu firea dificilă a unui coleg, nu este cea mai bună abordare. Deoarece această informație poate otrăvi o relație din faza incipientă. În schimb, oferă-i noului coleg tips-uri precum: „James preferă mailurile scurte și nu îi place să fie întrerupt”. Evită caracterizările negative și lasă-i pe noii veniți să-și formeze propriile opinii în legătură cu persoanele alături de care lucrează.
  • „Vom merge cu toții să mâncăm, revenim într-o oră.” Fii atent ca cineva din echipa ta să aibă grijă ca noul venit să știe care sunt toate opțiunile în ceea ce privește mâncarea. Dacă echipa iese în oraș să mănânce, asigură-te că noul angajat este invitat alături de ceilalți.
  • „Chiar aveam nevoie să angajăm o femeie, de aceea mă bucur foarte mult că ești aici.” Nu da impresia noului angajat că genul acestuia a fost prioritar, în defavoarea competenţelor sale.
  • „Avem ritualuri inițiatice pentru noii angajați.” Nu trece noul membru al echipei prin situații delicate, de dragul tradiției. Ai grijă ca noii veniți să se simtă bine primiți. Nu-ți pune noii angajați să cânte un cântec sau să numească, în fața tuturor, cel mai stânjenitor moment din viaţa lor. Aceste cerințe îi vor face să se simtă vulnerabili în fața unui grup de persoane alături de care nu se simt în largul lor.