Francizele McDonald’s consideră că brandul trece printr-o criză gravă

McDonald's

O parte dintre francizele McDonald’s din Statele Unite ale Americii sunt de părere că brandul lor suferă de o criză puternică și se îndreaptă spre o prăbușire, potrivit unui sondaj citat de Business Insider. „Suntem în chinurile unei crize și nimic nu pare să se schimbe. Probabil că 30% dintre operatori sunt în insolvență,” scrie în răspunsul unei francize la chestionarul realizat de Mark Kalinowski, analist Nomura.

Într-un alt răspuns, opinia este că „acest CEO seamănă semințele dezastrului nostru. Suntem un restaurant fast food, nu un restaurant clasic. Este posibil să ne trăim ultimele zile.” Mai mult de o duzină de francize și-au exprimat frustrarea faţă de managementul McDonald’s, spunând că Steve Easterbrook, CEO, a conceput o strategie care îndepărtează brandul de la principiile sale de bază – mâncare de calitate și customer service – și îl duce într-o direcție greșită cu idei precum micul-dejun valabil toată ziua și chioșcurile digitale de comandă. „Lipsa unui leadership coerent din partea lui este înspăimântătoare. Continuăm să sărim de la o inițiativă eșuată la alta,” scrie o altă franciză. „Am deschis de la începutul anilor 1970, dar niciodată nu mi s-a părut că am fost atât de lipsiți de un lider ca acum,” spun alții.

Reacția companiei la frustrările lor a fost să îi îndemne să închidă și să părăsească rețeaua, pretinde o altă franciză. Mai multe dintre businessuri s-au plâns de inițiativa micului dejun valabil toată ziua, spunând că a complicat foarte mult operațiunile din bucătărie, în contextul în care s-a cerut până atunci simplificarea meniului. ”Sistemul este foarte pierdut în acest moment. Meniurile noastre sunt supraîncărcate și încă încercăm să fim prea multe lucruri pentru prea mulți oameni. din punctul nostru de vedere. Nimic nu funcționează cum trebuie,” adaugă aceștia.

Francizele McDonald’s critică și inițiativa de a permite clienților să își creeze un burger custom cu ingrediente premium. Din punctul lor de vedere, compania aruncă acum cu foarte multe idei în zid și speră ca măcar ceva să se prindă acolo. Kalinowski a intervievat 29 de francize, adică aproximativ 226 de restaurante McDonald’s din SUA, unde compania are peste 14.000 de restaurante.

Toate aceste tentative ale McDonald’s au ca scop revitalizarea veniturilor după șapte trimestre consecutive de declin în Statele Unite. Dincolo de modificarea micului dejun și de burgerii custom, compania a schimbat multe și în rețetele produselor și a revizuit meniul, adăugând produse noi.

Doar două dintre francizele intervievate au răspuns ușor pozitiv întrebărilor, spunând că, din punctul lor de vedere, CEO-ul se descurcă ”ok” până acum și că se mișcă în direcția potrivită.