De ce următoarea revoluție tehnologică în carnea alternativă este carnea de pui

De ce urmatoarea revolutie tehnologica in carnea alternativa este carnea de pui

Sezonul grătarelor a sosit, și este clar că acesta a fost un an extraordinar pentru carnea pe bază de plante. Cu câteva luni în urmă, Beyond Meat a colaborat cu Carl’s Jr. și Del Taco pentru a-și oferi burgeri pe bază de plante.

Recent, Burger King a anunțat lansarea la nivel național a unui Whopper făcut cu o chiftea vegetariană de la lansarea Impossible Foods. Acestea și celelalte companii alternative de carne, bazate pe plante, au pariat enorm pe carnea de vită au câștigat.

Dar unele companii au privirea ațintită pe ceva cu privire la următoarea revoluție tehnologică în carne: puiul.

În timp ce variantele de carne de vită s-au dovedit a fi în centrul atenției ăn ultimul timp, puiul este campionul necontestat al plăcilor americane. Începând din 1992, pentru prima dată în istoria înregistrată, carnea de pui a devenit mai populară decât carnea de vită în Statele Unite.

Potrivit datelor de la Departamentul Agriculturii al SUA, în 2018, americanii au mâncat un record de 93 de kilograme de carne de pui pe persoană și aproximativ același număr este proiectat pentru 2019 – mai mult de 50% din consumul de carne de vită.

De ce creșterea consumului de pui? Mulți factori joacă un rol, dar doi se remarcă. În primul rând, într-un studiu, 88% dintre consumatori au declarat că ei cred că puiul este mai sănătos decât carnea de vită sau carnea de porc (deși dovezile recente sugerează că acest lucru nu este adevărat).

În al doilea rând, prețul, conform economistului agricol Jayson Lusk, „la începutul anilor 1970, o jumătate de kilogram de carne de vită a fost de aproximativ 2,5 ori mai scumpă decât o jumătate de kilogram de pui, iar această cifră a crescut în timp.

Astăzi, carnea de vită este de peste patru ori mai scumpă decât puiul. „

De ce următoarea revoluție tehnologică în carnea alternativă este carnea de pui

Pentru a răspunde acestei cereri, companiile din sectorul alimentar au început să introducă pe piață alternative la carnea de pui. Perdue Foods, în parteneriat cu Better Meat Co., tortuează o linie de produse de pui care amestecă puiul și legume – un amestec de conopidă și năut cu care se formează nuggeturi de pui, strips și chiftele de bureri – care vor veni la comercianții cu amănuntul la nivel național în septembrie.

Tyson Foods promovează faptul că va începe să vândă nuggeturi făcute din proteine ​​de mazare la magazinele de băcănie în această vară. Un nou participant la campanie, Rebellyous Foods, urmărește să coloneze piața de pui prăjit „fără carne” prin reducerea costurilor folosind ingrediente cu bază de plante.

În Marea Britanie, KFC a anunțat că testează un burger de pui vegan în magazinele din Anglia. Imposter Burger are un filet făcut din Quorn (substitut de carne), acoperit cu ierburi și mirodenii folosite și la rețeta originală.  S-a dovedit atât de popular încât s-a vândut în doar câteva zile.

Într-adevăr, investiția în cercetare și dezvoltare a produselor de pui comparabile pare să fi fost mult depășită de produsele de carne roșie, cum ar fi Beyond Burger și Impossible Burger. Aceste evoluții recente, totuși, ar putea semnala o schimbare.

Nouă din fiecare zece animale de teren ucise pentru carne sunt găini. Majoritatea covârșitoare sunt crescute în fermele din fabrică, unde sunt închise în clădiri întunecate, în depozite, fiecare cu câte zeci de mii de găini.

O astfel de îngrădire intensivă produce mizerie și boală, iar multe dintre ele suferă de probleme grave de sănătate ca rezultat, inclusiv boli respiratorii cronice și infecții bacteriene. (McDonald’s, de exemplu, încă folosește găini care au fost crescute atât de mari într-un timp atât de scurt încât nu pot  să meargă fără dureri.

Cu toate acestea, Burger King, Subway, Jack in the Box și peste 100 de alte companii alimentare s-au angajat să elimine treptat acest abuz). În plus, creșterea păsărilor este una din principalele cauze ale schimbărilor climatice, deoarece metodele de producție în mod inerent conțin dioxid de carbon, oxizi de azot, metan și alte emisii de gaze cu efect de seră în atmosferă. Și dragostea noastră față de pui poate explica de ce numai unul din 10 adulți consumă suficiente fructe sau legume, scrie entrepreneur.com

Realitatea este că majoritatea consumatorilor nu aleg alimente pe baza acestor probleme etice, de mediu și de sănătate. Mai degrabă, ei decid ce să mănânce în funcție de preț, gust și confort.

Prin urmare, singura modalitate prin care vom rezolva aceste probleme este dacă aceste companii pot să dezvolte alternative de pui care sunt la fel de ieftine, delicioase și comune precum carnea de pui. Prin investirea în mai multe cercetări și dezvoltări privind produse din carne de pui pe bază de plante, este posibil să nu dureze mult până când din ce în ce mai mulți consumatori să le aleagă.