COVID-19 propagă virulent munca de acasă

COVID-19 propaga virulent munca de acasa

 Multe companii din România au decis că activitatea lor poate continua prin telemuncă și au adoptat această variantă de a lucra de acasă din cauza pandemiei cu coronavirus (COVID-19). Astfel munca de acasă a trecut în numai câteva zile de la NICE TO HAVE la MUST HAVE, transformând activitatea multor sectoare de activitate.

Aceasta nu a fost o decizie prea grea pentru companiile care erau bine pregătite pentru a lucra agil și care aveau tehnologia necesară pentru gestionarea spațiului de lucru virtual. Dar cum se adaptează cei pentru care acest mod de lucru este abia la început?

În cazul oamenilor care fac parte din echipe care experimentează pentru prima dată telemunca este relevantă implementarea celor cinci practici descrise mai jos pentru a avea eficiență și succes.

1. Nu intra în panică.

Lumea virtuală a devenit o parte atât de mare din viața noastră de zi cu zi (cumpărături online, social media, divertisment, training, gaming, tutoriale, DYI, etc.) încât trecerea la munca de acasă este, din punct de vedere psihologic, o tranziție simplă. Nu va semăna cu rutina de lucru obișnuită, dar cu siguranță se poate.

2. Evaluează situația.

Pe ce dispozitive se va lucra? Au acestea toate funcționalitățile și aplicațiile necesare? Sunt necesare echipamente adiționale pentru printare, scanare, înregistrare video? Sunt necesare actualizări de software? Evaluează cu acuratețe situația și găsește cele mai bune soluții.

3. Fii sigur.

Nu doar oamenii au viruși. Asigură-te că ai o soluție performantă de securitate online pentru a lucra în siguranță de acasă, accesând rețeaua prin propriile dispozitive sau folosind stick-uri de memorie necriptate. Adoptă imediat tehnologii și practici sigure de conectare de acasă și de lucru online și fii mereu conștient de cât de important este să le respecți de fiecare dată.