Cum să-ți transformi fiecare prezentare într-un succes

Cum sa-ti transformi fiecare prezentare intr-un succes

„Uneori, fierarii răsucesc o frânghie strânsă în jurul nasului unui cal şi îi provoacă, astfel, o mică durere ca să-i distragă atenţia de la procesul de lustruire a potcoavelor. O modalitate prin care poți să obţii aer dintr-o sticlă, este să torni apă în ea. Lasă-te absorbit de subiect.” (Dale Carnegie) Orice persoană poate să livreze o prezentare. Orice persoană muncește cu siguranță ca să livreze o prezentare de succes și ca să își canalizeze focusul de pe emoții pe experiența pe care o creează pentru audiență. Ce înseamnă prezentare de succes? Înainte de toate, să fie relevantă pentru audiență. Pentru a construi relevanța, am identificat șase elemente care te ajută să transformi conținutul înainte de livrarea efectivă.

  1. Gândește-te la punctul de pornire al prezentării tale. Înainte să îți inviți audiența într-o călătorie, înainte să începi să creionezi slide-urile, este critic să îți răspunzi la întrebările – Care este ideea specifică pe care vreau să o împărtășesc cu audiența mea? De ce? Cum s-a ajuns la nevoia asta? Cum mă aștept să acționeze ei după prezentarea mea? Este un element de cunoaștere nouă pe care îl aduc sau e o informație pe care au mai văzut-o și am nevoie de o abordare diferită ca să rămână memorabilă? Pe cine pot implica să testez ideea?
  2. Construiește structura prezentării ca să navighezi ideea în mințile oamenilor. Cu cât o menții practică, cu atât îți e mai ușor în fața oamenilor și lor în locul spectatorilor. Pornește de la imaginea de ansamblu – subiectul pe care îl vei prezenta, continuă cu motivația pentru care acesta contează pentru ei pe termen scurt, mediu, lung, intră în detalierea metodologiei sau a conceptelor principale care te vor ajuta să susții perspectiva, fii practic prin modelarea impactului și încheie prin concluzii.
  3. Identifică o poveste personală sau profesională pe care să o prinzi în conținut ca să îți argumentezi punctul de vedere. Testează povestea pe o audiență-pilot ca să o șlefuiești și să te asiguri că o redai pe înțelesul acesteia.
  4. Scrie-ți discursul din spatele prezentării și repetă-l. De câte ori îţi exersezi discursul înainte de prezentare? Ca regulă generală, ar trebui să petreci aproximativ 30 de ore de pregătire şi timp de repetiţie pentru fiecare oră pe care o vei vorbi. Înregistrează-te sau filmează-te. Acest lucru te va ajuta să perfecționezi modul în care vei reda ideea, mesajul, conținutul.
  5. Dincolo de lumea slide-urilor pline de cuvinte, folosește cât mai mult posibil, unde este posibil, elemente vizuale prin care să livrezi mesajul cu ușurință. Așa o să fie ușor de urmărit de către privitor împreună cu structura și conținutul tău. Poate nu ai nevoie de mai mult de o imagine, dacă ai identificat că aceasta surprinde ideea specifică pe care vrei să o lași audienței.
  6. Pregătește-ți foarte bine începutul. Sunt mai multe metode prin care poți să deschizi o prezentare. „Ce ar fi dacă…?” se potrivește pentru o prezentare prin care vrei să schimbi paradigmele.

Vrei să afli mai multe despre elementele de mai sus sau despre cele care ți se potrivesc ție? Ce-ar fi dacă ți-ai face cadou o experiență de învățare? Vino la cursul de #PublicSpeaking susținut de Iulia Ivanov la Fundația Calea Victoriei din 15 noiembrie!

Foto: Unsplash

Citește și Cum să utilizezi Instagram pentru construirea unui brand personal authentic