Cu siguranţă ai un profil pe cel puţin o reţea de socializare. Dar, cât de des te gândeşti la modul în care te poate ajuta în carieră?
Să luăm exemplul Instagram-ului, ce poate deveni un portofoliu modern în special pentru acei oameni care lucrează în domenii creative. De asemenea, acesta construiește credibilitate pentru cei care doresc să-și exercite roluri în marketing, în social media sau chiar într-o zonă tehnică. Recrutorii caută candidați care să poată “trăi ceea ce vorbesc” şi, de ce nu, care să fie mai departe ambasadori ai companiei respective. Pentru a avea încredere în tine, în creşterea conturilor și a angajamentului, trebuie să vadă mai întâi că ai o strategie proprie de social media.
Aşadar, cum să-ţi construieşti şi să îţi consolidezi o prezență autentică, care te arată în cea mai bună lumină posibilă?
- Defineşte-ţi obiectivul
Ca orice alt efort de branding personal, trebuie să înțelegi întâi care sunt obiectivele tale. Este un mediu în care să-ţi împărtășeşti munca? Sau să-ţi evidențiezi experienţa? Sau poate să-ţi construieşti o rețea? Cu cât mesajul este mai clar, cu atât va fi mai ușor să-ți faci profilul.
Poţi să te inspiri pentru idei şi de la ceilalţi utilizatori (influenceri, companii, profesionişti din acelaşi domeniu şi chiar brand-uri care par să aibă aceiaşi direcţie cu tine). Pune-ţi aceste întrebări şi caută răspunsurile: Ce conturi îţi plac? Cu care te identifici? Ce îţi place din postarea sau profilul respectiv? Utilizează-le ca inspirație pentru a te ghida în modul în care doreşti să arate profilul tău pe termen lung.
Sau, explorează cele trei adjective care doreşti să definească marca ta personală și foloseşte-le ca îndrumări pentru a determina dacă ceea ce postezi în imagini și cuvinte este aliniat sau nu. De exemplu, dacă cele trei adjective ale brandului tău personal sunt distractiv, pozitiv și profesionist. În fiecare post pe care îl ai, trebuie să te asiguri că imaginea și textul pot fi descrise cu unul dintre aceste trei adjective, dacă nu prin toate cele trei.
Legat de cum ar trebui să abordezi Instagram-ul în comparație cu alte platforme, primul sfat evident este să ai în vedere că este o platformă vizuală. Luând în considerare acest lucru, vei dori să ai în vigoare o strategie pentru a-ţi împărtăși experiența prin fotografii, video și text scurt.
Dar acest lucru îţi permite și mai multă libertate creativă deoarece este mult mai personal şi permisiv decât un profil pe LinkedIn. Este o oportunitate de a-ţi expune personalitatea și de a-ţi împărtăși pasiunile, interesele, opiniile și bucuriile în viață
- Îmbunătățeşte-ţi profilul
Înainte de a adăuga orice conținut, vei dori să îţi configurezi profilul. Și asta înseamnă a scrie o descriere clară care să includă:
- Numele tău complet
- Locul de unde eşti activ
- Funcţia sau o descriere scurtă a ta
- Compania la care lucrezi dar și cele la care ai lucrat – poţi să le şi tag-uieşti
- Link-uri către site-ul personal sau alte profiluri sociale
- Orice alte informații importante despre experienţa sau brandul tău
În acest fel, atunci când un angajator caută după numele tău pe Google, poate să dea cu ușurință peste profilul tău. De asemenea, poţi folosi anumite cuvinte cheie sau tag-uri pentru a fi găsit de recrutori care caută un anumit profil.
Citește și Angajatorii români prognozează cel mai puternic climat de angajare din ultimii 10 ani