Emoji-urile schimbă modul în care oamenii și companiile comunică

Emoji-urile schimba modul in care oamenii si companiile comunica

Dacă până acum știam că „o imagine face cât o mie de cuvinte”, se pare că, mai nou, câteva emoji-uri fac cât o rată de angajament cu 25,4% mai mare din partea consumatorilor.

Pe 19 septembrie 1982, Scott Fahlman postează pentru prima dată emoticoanele „:-)” și „:-(” într-un mesaj. Acestea sunt construite din semne de punctuație, litere sau cifre, folosite pentru a exprima o emoție sau un sentiment. În timp, ele au fost dezvoltate și au generat un alt format de reprezentări: emoji. Spre deosebire de emoticoane, emoji-urile sunt imagini digitale sau pictograme cu fețe, obiecte sau simboluri, care exprimă o idee sau o emoție.

Poate că pentru unii dintre cei din mediul de afaceri ele încă nu valorează prea mult, dar pentru consumatorii din generația Millenials ele sunt totul. Unele studii arată că 90% dintre consumatorii online folosesc emoji-urile, în timp ce pentru 30% dintre Millenials nu trece o zi fără să le folosească.

Așadar, fenomenul emoji are implicații reale pentru afaceri. Dacă vreți să câștigați de partea voastră consumatorii Millenials, va trebui să vorbiți pe „limba” lor. Având în vedere că ei au o putere de cumpărare anuală de 200 de miliarde de dolari, orientarea spre această categorie demografică este acum mai importantă ca niciodată.

Mesajele care conțin emoji în tweet-uri poate crește angajamentul cu 25,4%, iar includerea acestora în postările de pe Facebook poate crește numărul de like-uri cu 57%, iar comentariile / distribuirile cu 33%, potrivit unui studiu realizat de către Buddy. În 2015, numărul de emoji utilizate în campanii a crescut cu 777%. Utilizarea lor nu se limitează doar la social media: apariția emoji în e-mailuri a crescut cu 7,1% față de anul trecut.

Cu astfel de statistici, tot mai multe companii se adaptează trendului și învață să interacționeze cu clienții, rămânând fideli și mesajului de brand.

  • Bud Light a publicat pe Twitter steagul american, de Ziua Independenței, realizat în întregime din emoji-uri. Deși a fost un mesaj simplu, acesta a permis brandului Bud Light să reamintească americanilor că o modalitate excelentă de a sărbători este consumând bere, mai ales Bud Light. Și nu au spus nici măcar un singur cuvânt despre asta;
  • General Electric a creat tabelul periodic al elementelor chimice folosind emoji-uri. Utilizatorii puteau să dea click pe fiecare simbol, care direcționa spre o lecție distractivă și interesantă despre știință;
  • Burger King a creat o tastatură personalizată din emoji pentru a anunța că au adăugat Chicken Fries în meniul lor permanent. O tastatură personalizată permite utilizatorilor să comunice în limba pe care o preferă, contribuind, de asemenea, la creșterea conștientizării brandului.

La fel ca toate aspectele unei campanii de marketing, este important să țineți cont de cele mai bune modalități de conectare cu publicul.

  • Asigurați-vă că utilizați emoji-urile în materialele de marketing potrivite. Din moment ce simplifică limbajul de zi cu zi, emoji-urile sunt potrivite pentru social media sau materialele de marketing de bază. Acestea au capacitatea de a diminua credibilitatea unei companii dacă nu sunt utilizate corect, așa încât evitați includerea lor în comunicatele de presă.
  • Nu uitați să le folosiți în mod echilibrat. Emoji-urile ar trebui să contribuie la reducerea timpului pentru citire, deci nu încărcați prea mult propozițiile. Nu vreți ca oamenii să încerce să descifreze mesajul mai mult timp decât dacă ați fi exprimat propoziția în cuvinte.
  • Oamenii tind să utilizeze emoji-uri cu expresii ale feței, inclusiv „lacrimile de bucurie” (😂), pentru a-și exprima stările.
  • Brandurile se orientează mai mult spre emoji-urile care captează atenția, cum ar fi „flacăra” (🔥), ceea ce cere un răspuns emoțional.
  • Unele dintre cele mai frecvente emoji-uri comune brandurilor și consumatorilor sunt „”, „❤️”și „🙈”.

Deja folosiți emoji-urile în conținutul vostru de marketing? 

(Foto credit: Alexas_Fotos / Pixabay)