Facebook își publică „principiile de confidențialitate” pentru prima dată

In contextul GDPR, Facebook isi publica „principiile de confidentialitate" pentru prima data

Facebook și-a făcut publice principiile de confidențialitate pe care le are în vigoare cu privire la  datele utilizatorilor UE, înainte de introducerea GDPR, pe 25 mai.

Principiile prezentate de Facebook arată modul în care sunt utilizează informațiile despre utilizatori și explică felul în care aceștia din urmă pot gestiona mai bine propriile opțiuni de confidențialitate: cum să șteargă postări mai vechi și ce se întâmplă cu informațiile atunci când își șterg contul.

Anunțul vine înainte de intrare în vigoare a Regulamentului UE privind protecția datelor personale, în luna mai. Asta presupune o revizuire masivă a regulamentelor privind confidențialitatea, menită să ofere europenilor un control semnificativ asupra modului în care companiile utilizează datele acestora. Companiile ar trebui să fie dornice să se conformeze cu noile reguli pentru a evita amenzile substanțiale.

GDPR va consolida legile care dictează „dreptul de a fi uitat” atunci când vine vorba despre informații despre utilizatorii care sunt disponibili online.

Citește și: Schimbările majore pe care le aduce GDPR

„Recunoaștem faptul că oamenii folosesc Facebook pentru a se conecta între ei, dar nu toată lumea vrea să împărtășească totul cu toată lumea – inclusiv cu noi. Este important să aveți alegeri în ceea ce privește modul în care sunt utilizate datele voastre”, scrie Erin Egan, Chief Privacy Officer al Facebook.

Iată care sunt principiile enunțate:

  • Vă oferim controlul asupra confidențialității. Facebook spune că vrea să permită utilizatorilor să aleagă setările de confidențialitate potrivite pentru ei și să știe cum să găsească și să ajusteze aceste comenzi.
  • Îi ajutăm pe oameni să înțeleagă modul în care sunt folosite datele lor. Compania își descrie detaliat practicile de Data Policy, dar distribuie, de asemenea, unelte educaționale în News Feed-ul utilizatorilor și are elemente de control al reclamelor.
  • Noi proiectăm intimitatea în produsele noastre de la bun început. Facebook declară că atunci când lucrează la dezvoltarea produsului său, ia în calcul feedback-ul din partea experților în dreptul de confidențialitate, securitate, inginerie, protecția datelor, politicii publice, managementului de produs și designului de interfață.
  • Depunem eforturi pentru a vă păstra informațiile în siguranță. Facebook a creat sistemele sale de securitate în așa mod încât să ruleze de milioane de ori pe secundă, încercând să depisteze și să elimine automat amenințările.
  • Voi dețineți și gestionați informațiile voastre. Utilizatorii pot decide cu cine și ce anume vor împărtăși. Orice informație pe care o șterg de pe pagina lor este eliminată și de pe serverele companiei.
  • Îmbunătățirea este constantă.
  • Suntem responsabili. Compania spune că desfășoară ample revizuiri de confidențialitate și își trec produsele printr-o „testare riguroasă a securității datelor”. De asemenea, aceasta declară că se conduce după legislatori, autorități de reglementare și experți în materie de confidențialitate atunci când își stabilește practicile și politicile privind datele.

Foto: Facebook