Metro lansează un program dedicat startup-urilor care dezvoltă soluţii digitale pentru retail

metro

În cadrul parteneriatului cu Techstars, compania METRO GROUP Wholesale & Food Specialist Company (METRO GROUP W&FS Co.) lansează un nou program dedicat startup-urilor, sub umbrela inițiativei METRO Accelerator, cu scopul de a crea soluţii digitale pentru sectorul de retail. Va fi prima dată când METRO şi Real îşi asumă împreună rolul de traineri-experţi în dezvoltarea de startup-uri.

„METRO Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars” completează programul Accelerator deja existent pentru soluţiile digitale din industria ospitalității (hoteluri, restaurante și firme de catering), inițiat și desfăşurat în ultimii doi ani. Noul program va fi implementat pe data de 12 iunie 2017 la Berlin.

Al doilea program de tip Accelerator al METRO GROUP W&FS Co. se adresează startup-urilor care pot genera soluții inovatoare de tipul aplicațiilor digitale utile comercianților independenţi. Aceștia formează un grup de clienţi-cheie atât ai METRO Cash & Carry, cât şi pentru cel mai nou partener al programului, lanțul de hypermarket-uri Real.

De-a lungul unei perioade de trei luni, mentori cu experienţă şi experţi vor susţine zece proiecte de startup internaţionale, la Berlin, pentru dezvoltarea modelului lor de afaceri pe piaţă. METRO Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars este primul accelerator care promovează în mod constant aplicaţiile digitale dedicate comercianţilor independenţi şi, de asemenea, lanțului de hypermarket-uri Real.

Căutăm inițiative de tip startup, care să dezvolte servicii şi produse tehnologice, pentru accelerarea proceselor de afaceri din sectorul retail sau care pot facilita relaţiile cu clienţii şi îi pot transfera în era digitală. Aplicaţiile digitale sunt create pentru ca, în viitor, clienţii profesioniști METRO să aibă şi mai mult succes. Gama de utilizatori ai soluţiilor digitale se va putea extinde de la chioşcuri, băcănii locale, ateliere sau servicii de livrare, până la lanţuri de retail în franciză şi hypermarket-uri.

Începând de acum și până pe data de 12 martie 2017, startup-urile interesate din întreaga lume se pot înscrie pe metroaccelerator.com, prin completarea unui chestionar şi, opțional, pot trimite şi un material video. Întregul proces de aplicare se desfășoară în limba engleză. Un juriu experimentat format din investitori şi mentori va selecta cele mai promiţătoare 10 startup-uri prin interviuri telefonice şi întâlniri faţă în faţă.

„Principalul obiectiv al strategiei noastre este de a ne ajuta clienţii să aibă mai mult succes în afacerile lor. Soluţiile digitale joacă un rol din ce în ce mai important. După crearea cu succes a METRO Accelerator pentru sectorul HoReCa, împreună cu Techstars, a sosit momentul să trecem la următorul pas. Suntem convinşi că ai noștri clienți comercianţi independenţi pot obţine beneficii imense prin intermediul soluţiilor digitale – privind comunicarea cu clienţii, serviciile noi şi, de asemenea, privind operaţiunile lor de afaceri. Acesta este motivul pentru care am lansat METRO Accelerator pentru Retail. Împreună cu Techstars, dorim să ajutăm companiile inovatoare să se dezvolte cu succes. De-a lungul acestui proces, startup-urile vor beneficia de un grad ridicat de susținere, inclusiv prin accesul la peste 100 de mentori”, afirmă Olaf Koch, Chairman of the Management Board of METRO AG.

METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars, la fel ca și METRO Accelerator pentru sectorul HoReCa, cuprinde un program de trei luni la Berlin. Zece startup-uri selectate din întreaga lume vor fi susținute intensiv de mentori în procesul dezvoltării ulterioare a inovațiilor lor. În acest sens, METRO Cash & Carry care este reprezentată în 25 de țări, având 21 de milioane de clienți din întreaga lume și Real vor contribui cu expertiza vastă a specialiștilor lor din domeniile de Achiziții, Vânzări, Marketing, Strategie, Finanțare, Juridic și Comunicare.

„Prin intermediul programului Accelerator, putem extinde sistematic leadership-ul inovativ, în domeniul retailului produselor alimentare în Germania, dezvoltat pe parcursul multor ani. Cu aproximativ 300 de locații în Germania, o suprafață medie de vânzări de aproximativ 8.000 metri pătrați, o gamă de până la 80.000 de articole și până la un milion de clienți pe zi, Real oferă, ca nicio altă companie, platforma ideală pentru testarea inovațiilor tehnice ale echipelor de start-up în sectorul de retail din Germania”, afirmă Patrick Müller- Sarmiento, CEO Real.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •