Mici, dar voinici în antreprenoriat

Copii in antreprenoriat

Când suntem mici, avem curajul să credem că putem fi tot ceea ce ne dorim și putem face tot ceea ce visăm. Astăzi, de Ziua Copiilor, vă arătăm patru exemple de idei care au fost puse în practică de către copii sau adolescenți și au devenit afaceri de milioane, la propriu. Succestul lor demonstrează că nu trebuie să îți fie teamă să accepți provocările.

Evan: EvanTubeHD
YouTube oferă mari oportunități nu numai pentru adulți, ci și pentru copii. Evan și-a deschis propriul canal în 2011, atunci când avea numai opt ani. Tot ceea ce face este să încarce filmulețe despre jucării lor și lucruri interesante pentru copii de vârsta lui. A început să filmeze împreună cu tatăl lui, din dorința de a petrece timpul împreună, într-un mod plăcut. Treptat, „afacerii” i s-au alăturat sora și mama lui. Acum, familia gestionează, în total, patru canale de Youtube, care se bucură de popularitate: EvanTubeHD, EvanTubeRAW, EvanTubeGaming și JillianTubeHD.
Din 2011 și până acum, EvanTubeHD a atins un succes uimitor: peste 4.300.000 de abonați și aproape 3 miliarde de vizualizări de pagină. Cel mai popular video numără peste 120 de milioane de vizualizări. Toate aceste cifre aduc familiei lui Evan venituri de cel puțin 1,3 milioane $ pe an.

Daniel Chao: iRead Monthly
În 2012, când avea doar 10 ani, Daniel a inventat o aplicație pentru a monitoriza lecturile pe care le finisează acasă. Ideea i-a venit în baza temelor pentru acasă, de la școală. În fiecare, trebuia să prezinte, în clasă, lista cărților pe care le-au citit în timpul lunii curente. Astfel, băiatul s-a gândit să ușureze viața elevilor și a creat o aplicație mobilă, care înregistra toate titlurile și crea un calendar. iRead Monthly a atras a atras atenția publicului și chiar a fost preluată de către cei de la Apple.


Nick D’Aloisio: Summly
Nick este din Marea Britanie și are acum 22 ani. La vârsta de 15 ani, el a dezvoltat o aplicație pentru iOS care să reducă conținutul textului la publicarea acestuia pe Twitter, Facebook și Tumblr. Aflând că dezvoltarea de aplicații pentru iPhone este disponibilă pentru toată lumea, Nick a descărcat software-ul necesar, a cumpărat cartea și a început să experimenteze. Dezvoltarea algoritmului a durat aproximativ o lună de cercetare, de tipul celor utilizate de companiile cu venituri de milioane sau pentru tezele de master. Așa a fost creată Summly.

Mai târziu, a făcut cunoștință cu directorul general de la Yahoo, Marissa Mayer, pentru care a vândut aplicația cu 30 de milioane, iar el a început să lucreze în divizia mobilă a companiei.
Nick D'Aloisio: Summly
                                                                                              Sursă foto: Yahoo

Geoff, Dave, and Catherine Cook: myYearbook
În 2005, familia Cook s-a mutat în alt oraș. Pentru cei doi frați mai mici, Dave și Catherine, de 15 și 16 ani, la acea vreme, a fost destul de greu să se integreze într-o școală nouă. Atunci când răsfoiau albumele școlare, în speranța că vor vedea fețe cunoscute, au observat că acele albume erau aproape inutile. Nu aveau nici o informație importantă. Așa a apărut ideea unei rețele de socializare, care să îi ajute să își facă noi prieteni: myYearbook. Fratele mai mare, Geoff, a devenit CEO, având deja o experiență anterioară în afaceri, după ce a creat și a vândut o altă companie.
În 2007, aveau deja un venit de 4.1 millioane dolari. În 2010, cifra de profit atinge 23 millioane dolari.  În 2011, platforma myYearbook a fuzionat cu o companie de tehnologie, Quepasa, pentru 100 de milioane de dolari. În urma tranzacției, cei trei frați s-au ales cu suma de 18 milioane de dolari.