Millennials, o generație cu așteptări mari pe piața muncii

Millennari şi economia de sharing

Deși peste jumătate dintre reprezentanții generației Millennials susțin că sunt mulțumiți cu locul lor de muncă, doar 20% l-ar recomanda altor persoane, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe în cadrul platformei Bold by Lowe Group. De asemenea, doar jumătate dintre tineri își doresc o carieră la actualul loc de muncă.

Multe dintre companiile care activează în acest moment pe piața noastră, indiferent de sectorul de activitate, se confruntă cu provocări foarte mari de recrutare și retenție a tinerilor din cohorta Millennials pentru că nu știu cum să-i abordeze și să comunice cu ei. Ne-am propus, în cel de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, să identificăm atitudinile, așteptările, aspirațiile și deciziile generației Millennials în plan profesional pentru a ne ajuta clienții să-și dezvolte în mod eficient și adecvat brandul de angajator, spune Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.

Studiul analizează două categorii de vârstă ce formează generația Millennials, sub și peste 25 de ani, și oferă o comparație între aceștia și totalul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, angajate sau în căutarea unui loc de muncă. Datele arată că fidelitatea tinerilor față de locul de muncă este mai mică, aceștia aflându-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucrează în domeniul în care s-au pregătit.

Este de remarcat faptul că tinerii vor sa se îndepărteze de domeniul în care lucrează cei mai mulți dintre ei: alimentație, comerț, restaurant, vânzări și turism, fiind mai interesați de domeniile IT, telecomunicații, management, marketing și comunicare.

Millennials sunt mai exigenți cu angajatorul și mai puțin atașați de job. Caută online informații despre compania care îi cheamă la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricând, este important pentru companii să își gestioneze imaginea de angajator și să investească în programe de motivare și fidelizare a acestora”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Tinerilor cu vârsta între 18-25 de ani le place să socializeze la locul de muncă. Astfel, ei consideră că sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajați), dar mai puțin sociabili în viața de zi cu zi (67% vs. 71% total angajați).

  •  
  •  
  •  
  •  
  •