O companie finlandeză oferă candidaților un parfum făcut din transpirația angajaților

O companie finlandeza ofera candidatilor un parfum facut din transpiratia angajatilor

Într-o schemă care amintește de filmul clasic „Perfume: The Story of a Murderer”, o agenție de publicitate finlandeză folosește transpirația angajaților săi ca materie primă pentru un parfum nou. Formula Creative Essence, de Mirum Helsinki, include transpirația colectată de la angajați în mijlocul unui antrenament, tratament cu saună sau, în unul dintre cazuri, transpirația cauzată consumului de aripi de pui picante.

Parfumul este descris drept „o călătorie prin plaje de nisip cu un iz de gin în aer… cu note de ace de brad, ierburi și cedru.” Potrivit lui Lili Ermezei, membru al agenției, Creative Essence își parfumează și birourile din Helsinki. „Mirosul este uimitor, foarte proaspăt și delicat”, spune ea.

Ermezei spune că parfumul este „o campanie de recrutare unică, care își propune să ajungă în lume la creatori, într-un mod neconvențional.” Dar de ce transpirăm? „Credem că transpirația reprezintă pasiunea creatoare pe care o împărtășim”, scrie qz.com.

Ermezei recunoaște că utilizarea lichidelor corporale a fost o idee controversată: „Ea poate chiar șoca oamenii când aud prima dată despre asta, dar este un risc calculat, pe care am crezut că merită să-l ni-l asumăm, deoarece publicul nostru țintă – cei mai creativi oameni din industria publicitară – ar putea vedea în spatele transpirației.  Ei ar înțelege despre ce vorbim: talent creativ și toate formele pe care le poate lua acesta.”

Ea adaugă că, în cazul în care solicitanții sunt atrași de miros (și de metafora cheesy), este un indiciu că ar putea fi potriviți pentru agenție. „Ca orice esență, apelul la Creative Essence este extrem de personal. Dacă inima și mintea dvs. cedează mirosului, este posibil să fiți potrivit pentru cultura noastră creativă. Candidații promițători primesc o fiolă de Esență Creativă”.

Experții în pairomici sugerează că potrivirea este foarte influențată de cât de mult ne place mirosul corpului sau feromonii unei persoane. Profesorul universitar din New York, Tega Brain, a demonstrat acest concept printr-o platformă fictivă numită Smell Dating. Invocând un experiment elvețian din 1998, Smell Dating implică alegerea de parteneri, după ce adulmecă o cutie plină de cămăși transpirate.

„Reacția noastră la mirosuri este de natură primordială”, dezvoltă Ermezei pe site-ul agenției. „Simțul mirosului necesită o putere mai mică de procesare a creierului decât orice alt simț, ocolind gândirea rațională și trezind un răspuns emoțional imediat: intrigă, fascinație și, da, chiar iubire”. Indiferent de noi, sistemul nostru olfactiv este responsabil de judecarea potențialilor parteneri, în încercarea de a  găsi potrivirea perfectă. „Nici unul dintre celelalte simțuri nu are această legătură directă și intimă cu zonele creierului care procesează emoția, învățarea asociativă și memoria”, a spus ea într-un interviu pentru 2018 cu Quartz.

Ermezei spune că această campanie de recrutare neobișnuită pare să funcționeze. „Parfumul și campania au rezonat cu un talent creativ fantastic din toată lumea… Am primit feedback extrem de pozitiv din partea influencerilor din industrie și a multor candidați promițători”, relatează ea.

Mirum nu este prima care a transformat transpirația umană într-un miros îmbuteliat. Într-un interviu cu Meghan McDonough al Quartzului, artista din New York, Ani Lu, a explicat modul în care concepe parfumuri bazate pe transpirație, pentru a stoca memoria de care le este dor oamenilor.