Cum procedezi când îți pierzi controlul la birou

Anger. Sursa: www.sianjonescbt.co.uk

Se întâmplă tuturor să treacă printr-un moment pe care vor să îl șteargă cu buretele din istoria vieții la birou. Ai cedat nervos și ai explodat în fața unui coleg dificil, șeful tău a reușit să te facă să îți pierzi controlul punând presiune prea mare pe tine și ai plecat strigând și trântind uși. Ai plâns de neputință după săptămâni întregi de muncă peste program și situații dificile. Dar nu poți da timpul înapoi. Important este cum procedezi pentru a face față stării de rușine pe care probabil o resimți.

Pierderea controlului la birou poate fi o problemă serioasă. În cel mai bun caz face ca raporturile cu colegii să fie puțin stranii pentru o vreme, dar căderile nervoase serioase îți pot pune în pericol cariera și jobul pe care îl deții, spune psihologul Casey Mulqueen citat de fastcompany.com. Ai nevoie de un plan bun pentru te putea redresa după un asemenea moment, să determini cât de gravă e situația, să o îndrepți, să revii la firea ta normală și să îți recâștigi statutul în ochii colegilor și superiorilor.

Primul pas este să evaluezi obiectiv situația

Tom Gimbel, director de resurse umane al firmei de consultanță LaSalle Network, spune că primul pas pe care trebuie să îl faci este să privești obiectiv ce s-a întâmplat și să constați daunele. Dacă istoricul tău este imaculat și ai avut un singur moment de cădere nervoasă la birou – care nu a presupus amenințări și nu a creat ostilitate în echipă – este un caz fericit. Dacă ai, însă, o fișă întreagă de momente similare, poți avea probleme serioase.

Apoi, cheia este să analizezi ce anume a cauzat reacția ta. După ce te calmezi, stai singur cu tine și află de ce te-a afectat această situație atât de mult încât să acționezi așa cum ai făcut-o. A fost un moment catalizator și problemele reale sunt mult mai profunde sau acel moment a fost exclusiv responsabil pentru izbucnirea ta?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •