Deteriorarea reputației și a brandului, principalele riscuri la care sunt expuse companiile

Directorii companiilor consideră că deteriorarea brandului și a reputației reprezintă cele mai importante riscuri la care sunt expuse organizațiile, indiferent de regiunea sau industria în care activează.

Potrivit raportului Aon Global Risk Management Survey, publicat pe 27 aprilie, riscurile la care sunt expuse companiile odată cu schimbările care au loc la nivel global, dar și cu evoluția tehnologică. Dacă noile riscuri, precum cel cibernetic, au intrat în centrul atenției, riscurile deja cunoscute, precum deteriorarea reputației și a brandului, capătă noi dimensiuni și complexități.

Citește și Ierarhiile influențează succesul: riscuri și determinare

Cele mai importante 10 riscuri sunt:

1. Deteriorarea reputației/brandului
2. Încetinirea economică/recuperarea lentă
3. Schimbările legislative
4. Creșterea competiției
5. Incapacitatea de a atrage și reține talente de top
6. Incapacitatea de inovare/adaptare la nevoile clienților
7. Întreruperea activității
8. Răspunderea civilă
9. Riscul cibernetic (criminalitatea informatică/ hacking/viruși)
10. Daunele materiale

Citește și Nu există vreun domeniu ferit de riscuri

„Ideile oferite de acest studiu ne ajută să înțelegem cum se schimbă riscurile odată cu evoluția mediului global. Nu este o surpriză că riscul cibernetic intră în top 10, în același timp observând tot mai multă îngrijorare cu privire la reputația corporativă, iar cele două aspecte sunt un exemplu foarte bun de interconectivitate a riscului. Surprinzătoare a fost însă lipsă de aliniere între administrație și managerul de risc. Astfel de opinii diferite ilustrează modul imperativ în care consiliul de administrație trebuie să aibă o comunicare eficientă și regulată cu managerii de risc, pentru a putea evalua și limită în mod eficient expunerea la risc a companiei”, a declarat Stephen Cross, Chief Innovation Officer, Aon Risk Solutions.

Evoluția riscurilor

Interesant este că deteriorarea brandului și a reputației a fost asociată cu riscul cibernetic – unele probleme legate de brand și reputație au survenit în urma unor erorilor de date.

Incapacitatea de a inova/a se adapta la nevoile clienților a rămas pe locul 6 în sondajul Aon Global Risk Management 2015 și este proiectat să ajungă pe locul 4 în anul 2018. Respondenții din industria tehnologică au indicat că acesta este riscul care îi afectează cel mai mult. Gravitatea amenințării acestui risc, împreună cu creșterea competiției, care se așteaptă să ajungă pe primul loc în următorii 3 ani, ridică un steag roșu pentru companiile din industria asigurărilor.

Citește și În analiza riscului, este esenţial modelul cauză-efect

Daunele materiale au reintrat în top 10 riscuri pentru prima data în anul 2007, urcând de pe locul 17, în anul 2013. Acest risc a fost clasat cel mai înalt în industria hotelieră și de ospitalitate, transporturi non-aviație și imobiliare. Fenomenele meterologice fără precedent din ultimii ani au legat acest risc de cauza și efectul întreruperii activității, care ocupă locul 7 în lista riscurilor din 2015, cu pierderi raportate mai mari de 10% față de sondajul din 2013.

Aon Global Risk Management Survey 2015

Studiul Aon Global Risk Management Survey 2015 este creat să ofere organizațiilor o evaluare completă a mediului de afaceri, necesară pentru a concura într-un mediu de afaceri din ce în ce mai complex. Realizat bi-anual, sondajul a adunat informații de la 1418 respondenți de la companii publice și private de toate mărimile din întreagă lume. Studiul din 2015, realizat în 10 limbi și completat de respondenți din diferite țări, dezvăluie că în prezent companiile se confruntă cu noi riscuri și că există diferențe de opinie în ceea ce privește priortitizarea și reacția la acestea”, se arată în raportul Aon.

Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Prin cei 66.000 angajați în toată lumea, Aon acordă servicii clienților săi din peste 120 de țări, combinând soluții de risc inovatoare și eficiente cu expertiză tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager de captive de către surse multiple din industria de profil.

(Foto: Sam Catanzaro/www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •