Eustres – De ce stresul poate avea efecte pozitive asupra noastră – studiu

Zhen Yan, profesor de psihologie la Universitatea din Buffalo și coordonator al studiului, a explicat, pentru refinery29.com, că dacă suntem expuși pe termen scurt la stres, putem chiar să ajungem să ne concentrăm mai bine, putem să fim mai ageri, ceea ce ne poate îmbunătăți memoria și capacitatea de muncă. În acest caz, stresul devine ,,eustres” sau stres pozitiv.

Cum ne poate îmbunătăți stresul memoria?

Cortexul prefrontal al creierului, responsabil pentru partea de învățare și emoții, are o serie de receptori  de glutamat (un neurotransmițător care poate îmbunătăți memoria). Atunci când suntem ușor stresați, numărul repectorilor de glutamate crește

Cum determinăm până la ce nivel vorbim despre eustres?

„Expunerea în mod repetat la stres, însă,  are un impact negative asupra corpului și a minții”, atrage atenția Yan.

Limita diferă de la o persoană la alta. Studiile de specialitate arată, spre exemplu, că femeile tind să fie mai rezistente decât bărbații, la efectele negative ale expunerii în mod repetat la diverși factori de stres.

Cum putem evita stresul cronic?

Psihologii recomandă, pentru a evita ca stresul să începă să aibă efecte negative asupra noastră, patru tehnici menite să ne ajute să ne relaxăm:

* Tehnica de respirat – Inspiră adânc, numără până la cinci și lasă tot aerul să iasă afară. Repetă acțiunea până când ajungi să te simți relaxat.

* Ia totul bucată cu bucată – Atunci când ai un proiect complicat, greu de realizat, împarte tot ce ai de făcut pe bucăți și concentrează-te în fiecare zi, nu pe ansamblu, ci pe fiecare bucată în parte pentru a evita să te simți copleșit.

O astfel de tehnică este potrivită mai ales în cazul persoanelor care suferă și de anxietate.

* Exerciții fizice – Fie că ieși la alergat, la o plimbare în aer liber, mișcarea te va ajuta să te relaxezi și să te binedispui  rapid.

(Foto: tweakyourbiz.com)