Ce este echilibrul muncă-viață?

Ce este echilibrul munca viata?

Echilibrul muncă-viață este ideea că viața unei persoane în afara muncii este la fel de importantă ca viața sa profesională. Și faptul că timpul petrecut de o persoană la birou ar trebui să fie echilibrat de timpul petrecut făcând lucruri precum petrecerea timpului cu prietenii și familia, să se mențină în formă, să aibă hobby-uri, să călătorească etc.

În ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și viața profesională, ideea atrage atenția asupra faptului că a fi dependent de muncă este în detrimentul bunăstării fizice și mentale a unei persoane. Socializarea, activitatea fizică și statul cu prietenii și familia sunt toate activități care contribuie la a fi mai sănătos și mai fericit.

Citește și: Cum să faci față stresului și anxietății

Bilanțul muncă-viață pentru proprietarii de întreprinderi mici

Mulți oameni consideră că efortul de a încorpora o parte din managementul timpului în viața lor aduce o îmbunătățire considerabilă a echilibrului lor dintre viața profesională.

Delegarea sau externalizarea la domiciliu sau a muncii eliberează timpul

Mulți proprietari de întreprinderi mici, în special care și-au început afacerile de la zero, au mari dificultăți în a delega chiar și sarcini minore angajaților. Teama de a pierde controlului sau de a cheltui bani sunt printre motivele obișnuite.
Dacă finanțele nu reprezintă o problemă și ai angajați pe care te poți baza, poți face o listă cu sarcini minore pe care le poți delega. Astfel de exemplu includ:
contabilitate
Proiectare / întreținere site web de afaceri
Postări în social media (Facebook, Twitter etc.)
Crearea și trimiterea de materiale promoționale, buletine informative etc.
Relații Clienți
Introducere a datelor
Livrările
Facturare
Arhivare (hârtie sau digitală)

Același lucru se aplică mediului de acasă. Îți place să faci muncă de întreținere a casei și curții în timpul concediului? Dacă nu, ia în considerare externalizarea sau implicarea membrilor familiei pentru a îndeplini unele dintre aceste sarcini.

Citește și: Cum își petrec românii timpul liber: jocuri de noroc, concerte și festivaluri

În aceste zile, echilibrul vieții profesionale poate părea un lucru imposibil. Tehnologia face ca lucrătorii să fie accesibili non-stop. Temerile de pierdere a locurilor de muncă stimulează orele suplimentare de lucru. De fapt, 94% dintre profesioniștii în activitate au raportat că au lucrat mai mult de 50 de ore pe săptămână și aproape jumătate au spus că au lucrat mai mult de 65 de ore pe săptămână într-un sondaj de la Harvard Business School. Experții sunt de acord: stresul unei zile de muncă nesfârșite este dăunător. Poate răni relațiile, sănătatea și fericirea generală.

Echilibrul dintre viața profesională înseamnă ceva diferit pentru fiecare persoană, dar aici experții în sănătate și carieră împărtășesc sfaturi care să te ajute să găsești echilibrul potrivit.

1. Dă drumul perfecționismului

O mulțime de participanți dezvoltă tendințe perfecționiste la o vârstă fragedă,. Este mai ușor să menții acel obicei perfecționist ca un copil, dar pe măsură ce crești, viața devine mai complicată. Pe măsură ce urci scara la locul de muncă și pe măsură ce familia ta crește, la fel o fac și responsabilitățile. Perfecționismul devine la îndemână și dacă acest obicei este lăsat necontrolat, poate deveni distructiv, spune antrenorul executiv Marilyn Puder-York, care a scris The Office Survival Guide.

Citește și: Obiceiuri sănătoase pentru managementul timpului

Puder-York spune că secretul pentru a evita epuizarea este să renunți la perfecționism. „Pe măsură ce viața se extinde din ce în ce mai mult în toate planurile, este foarte greu, atât din punct de vedere neurologic, cât și din punct de vedere psihologic, să mențină acest obicei al perfecțiunii”, spune ea, adăugând că opțiunea mai sănătoasă este să te străduiești nu pentru perfecțiune, ci pentru excelență.

2. Deconectează-te

De la telecomunicații la programe care facilitează munca, tehnologia ne-a ajutat viața în multe feluri. Dar a creat, de asemenea, așteptări de accesibilitate constantă. Ziua de muncă pare să nu se termine niciodată. „Există momente în care ar trebui să închideți telefonul și să vă bucurați de moment”, spune Robert Brooks, profesor de psihologie la Harvard Medical School și coautor al The Power of Resilience: Realizarea echilibrului, încrederea și forța personală în viața ta . Brooks spune că notificările telefonice întrerup timpul liber și injectează o tensiune  în sistemul nostru. Așadar, lasă-ți telefonul deoparte în timpul liber. Bucură-te de timpul petrecut cu familia sau prietenii. Asta te va face mai puțin predispus la stres.

Citește și: Moduri prin care să-ți găsești fericirea

  •  
  •  
  •  
  •  
  •