Cum să faci față stresului și anxietății

Cum sa faci fata stresului si anxietatii

Anxietatea este adesea un concept nebulos. Știm că ne afectează emoțiile, dar este dificil de descris. Acest lucru se datorează faptului că anxietatea se simte diferit pentru toată lumea.

Anxietatea este în cele din urmă o reacție la stres și este de obicei asociată cu gândirea obsesivă. Poate provoca chiar palpitații și tremur și este strâns legată de ceea ce se numește stres anticipator, care privește gândurile viitorului. Liderii se confruntă cu stres anticipativ atunci când își exprimă îngrijorarea pentru un eveniment viitor, precum o prezentare viitoare sau o ședință de consiliu. Vă amintiți de legea lui Murphy? Este ideea că, dacă ceva poate merge rău, o va face.

Studiile au descoperit că simplul act de a mângâia o creatură vie poate reduce nivelul de anxietate.

Citește și: Mindfulness – din templele spirituale, în „templele de afaceri”

Compasiunea față de sine

Anxietatea vine la pachet cu o mulțime de sentimente negative, autocritică și regrete. Scopul este să fim conștienți de aceste modele de gândire, să ne analizăm gândurile și să oprim cursul negativității. Mai mult, este important să ne iertăm pe noi înșine pentru ceea ce considerăm că am făcut greșit.

Este ca și când am avea un prieten care se învinovățește la fel cum noi înșine o facem. Trebuie să alegem cuvinte ce exprimă compasiunea și să ni le atribuim nouă înșine, este de părere Olivia Remeș, doctorandă în cadrul University of Cambridge.

Meditația

Unele studii arată că meditația de tip mindfulness este un instrument deosebit de eficient în combaterea anxietății. Acest tip de meditație presupune concentrarea asupra momentului prezent și eliminarea gândurilor îndreptate către evenimentele care s-au petrecut în trecut sau anticiparea celor ce urmează să aibă loc.

Activitatea fizică

 Este o tehnică de gestionare excelentă pentru stres și anxietate, care ameliorează simptomele acestora. În timpul exercițiilor fizice, se eliberează endorfine care vor îmbunătăți starea dvs. de spirit.

Citește și: Cum să utilizați tehnici de mindfulness pentru a crește creativitatea echipei

Masajul

Contribuie la relaxare, reducerea stresului și a nivelurilor de anxietate. Dacă va simțit anxioși la locul de muncă și nu aveți timp să vizitați un maseur profesionist, faceți un auto-masaj discret cu mâinile la nivelul cefei, chiar în biroul dvs.

Nu va faceți griji despre ce cred sau ce spun oamenii despre dvs.

Acest lucru este specific persoanelor care suferă de tulburări de anxietate socială. Chiar dacă nu aveți nevoie de aprobarea sau amestecul altor persoane pentru ca viață dvs. să devină mai interesantă, este dificil să elimini aceste gânduri singur. De aceea, cu ajutorul unui profesionist veți găsi o abordare (psihoterapie și/sau medicație) care să funcționeze pentru dumneavoastră si să reușiți să gestionați aceste gânduri intruzive.

Citește și: Cum puteţi practica tehnica mindfulness, la locul de muncă?