Românii, mari utilizatori de Internet la cumpărături

Studiul GfK FutureBuy 2017, realizat în 35 de țări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături, de retaileri și de producători. Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele și compararea prețurilor sunt comportamentele de cumpărare pe internet cu cel mai rapid ritm de creștere în ultimul an în România.

Cât de mult folosim Internetul și tehnologia în procesul de cumpărare?

Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des decât acum un an pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. Este important pentru ei să găsească ușor detalii despre caracteristicile produselor, demonstrații despre cum funcționează, rețete sau acces ușor la recenzii. Acest lucru este deosebit de important pentru anumite categorii, cum ar fi produsele electro-IT, îmbrăcămintea, produsele financiare sau jucăriile, pentru care canalele online sunt mai importante atunci când fac cumpărături.

Romanii, mari utilizatori de Internet la cumparaturi

Compararea prețurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă pentru 45% dintre cei chestionați, România situându-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arată atenția sporită pentru găsirea celui mai bun raport calitate-preț pentru produsele căutate.

Astfel, 4 din 10 respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicații ale retailerilor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români.

Loialitatea – greu de construit, greu de păstrat

În România, 56%, față de 45% la nivel global, spun că apreciază când site-urile web le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare.

Oricât de mult și-ar dori marketerii loialitate față de produsele sau magazinele lor, se pare că aceasta este din ce în ce mai greu de obținut. Peste jumătate dintre consumatorii români sunt de acord cu afirmația că retailerii, advertiserii și brandurile ne influențează mai puțin ca oricând decizia de cumpărare.

Comparația mai simplă a produselor și a prețurilor, la un click distanță, pune presiune asupra prețurilor. Pentru a câștiga loialitatea clienților, retailerii trebuie să se gândească în permanență la modalități de a crește valoarea pe care o aduc, îmbunătățind experiența la cumpărături. Cu așteptări tot mai ridicate cu privire la facilitatea și rapiditatea de a face cumpărături, oriunde și oricând, sunt tot mai importante formulele care îmbină foarte bine canalele online și offline.

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline. Studiul a fost derulat în România în iulie 2017, pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.

GfK oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori, care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •