Sondaj: 3 din 10 angajați lucrează de acasă și cred că actuala criză va mai dura 2 luni

42% dintre romani au suferit tulburari psiho-emotionale in perioada pandemiei

Aproape 29% din totalul angajaților care au luat parte la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că lucrează, în acest moment, de acasă.

Cam tot atâția sunt de părere că actuala criză generată de coronavirus va mai dura încă aproximativ două luni.

Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19

Pentru mai mult de jumătate dintre angajații care au răspuns sondajului BestJobs este ușor să se adapteze la munca remote, pentru că au experiență cu instrumentele digitale, și doar 5,1% dintre cei chestionați găsesc dificilă adaptarea.

Dintre cei care lucrează de acasă, 35% au constatat că sunt mai productivi în această perioadă de muncă obligatorie la domiciliu comparativ cu productivitatea pe care o au la birou, pentru că nu mai pierd timp cu deplasarea zi de zi la birou. Alți 17,5% spun că sunt mai concentrați întrucât acasă nu mai sunt întrerupți de colegi, iar 10% se simt mai puțin stresați ca urmare a lipsei presiunii directe a șefului.

Numai 13% dintre cei care lucrează de acasă spun însă că sunt mai puțin eficienți, în condițiile în care trebuie să se ocupe și de treburi casnice sau să aibă grijă de copii.

Citește și: Deloitte: Piețele financiare, imposibil de previzionat! Încrederea, un indicator important în acest moment

Principalele trei provocări privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu, pe care le întâmpină angajații care lucrează remote, sunt lipsa unei comunicări eficiente cu restul echipei (15,7%), lipsa clarității în ceea ce privește sarcinile zilnice (11,82%) și comunicarea deficitară cu clienții (9,17%). În ceea ce privește instrumentele de comunicare pe care le folosesc în prezent, cei mai mulți dintre angajați țin acum legătura cu managerul direct, cu restul echipei sau cu clienții prin conversații telefonice (13,6%), prin mesagerie instant (Whatsapp, Messenger, Slack etc. – 10,93%), dar și prin e-mail (9,7%) și apeluri video (Skype, Zoom etc. – 6,53%).

  •  
  •  
  •  
  •  
  •