Articol de: Dinu Bumbăcea, Partener, Leader Consultanță în Afaceri, PwC România
Volatilitatea, incertitudinea și complexitatea acestei perioade, generate de pandemia COVID-19, repun în centrul discuțiilor agilitatea companiilor a face față unei crize și, mai mult, de a ieși mai puternice din criză.
Când vorbim de modul în care se adaptează organizațiile mai rapid la schimbări, inclusiv la cele produse de o criză, prima dată ne vin în minte sistemele IT integrate, modul în care oamenii lucrează în echipe sau o mentalitate dispusă la schimbare.
Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19
În fapt, planificarea, managementul performanței și al talentelor sunt cele mai mari avantaje ale unei organizații agile. Concluzia reiese dintr-un studiu realizat în acest an de PwC și Strategy& în rândul a 646 de companii la nivel global, care a analizat șase dimensiuni: organizarea, talentele, tehnologia, planificarea și managementul performanței, modalitățile de lucru, riscul și conformitatea.
Mai mult de jumătate dintre respondenții la studiul PwC (57%) au considerat că IT este cea mai valoroasă funcție agilă. Este un răspuns intuitiv atâta timp cât abordarea agilă a fost inițiată de dezvoltatorii de software și este, de regulă, asociată cu ei. Tehnologiile sunt esențiale, necesare, dar sunt suficiente pentru schimbarea organizației? Contrar percepției comune, concentrarea excesivă pe IT este o greșeală pe care o fac multe organizații în încercarea de a adopta schimbarea.