De ce „Internetul” omniprezent ar trebui numit „Mobilul omniprezent” – studiu

Termenul „mobil” va cunoaște o schimbare de sens, încetând să mai desemneze în mod specific un anumit gen de dispozitive portabile, fiind centrat pe comportamentul oamenilor, multitudinea de dispozitive la care au acces și la șirul incomensurabil de puncte de conexiune, integrate în această lume din jurul lor. 

internet of everything

Aceasta este una dintre predicțiile unui studiu realizat asupra trendurilor din zona dispozitivelor mobile, realizat de ZenithOptimedia și Performics.

Publicat o data cu începerea Congresului Mobile World 2014, acest studiu, intitulat „€œInternetul omniprezent: De ce Hiper-Conectivitatea va însemna sfârșitul Smartphone-ului”, susține faptul că nouă era a internetului va fi prin excelentă mobilă.

ZenithOptimedia și Performics susțin că așa numitul „€œInternet omniprezent” (The Internet of Everything – conexiunea globală a tuturor dispozitivelor digitale și electronice) ar trebui mai degrabă numit „Mobilul omniprezent” (Mobile of Everything), din moment ce atenția noastră va fi comutată către consumator, care va putea să se conecteze online, oriunde va fi, fie prin intermediul obiectelor și echipamentelor electronice din jur, prin dispozitive portabile, atașate obiectelor de îmbrăcăminte sau chiar incorporate sub piele.

Cu cât ne apropiem de această etapă (The Mobile of Everything), smartphone-ul va atinge apogeul importanței sale și adoptării sale globale, după cum mai susține studiul.

ZenithOptimedia și Performics au identificat 5 trepte principale de dezvoltare, care vor duce la creșterea smartphone-urilor în anii ce urmează, timp în care ne vom apropia din ce în ce mai mult de hiper-conectivitate.

În primul rând, așteptările noastre față de smartphone devin tot mai mari, de vreme ce acesta devine tot mai intuitiv și se conectează tot mai mult cu dispozitivele din jurul nostru.

În al doilea rând, smartphone-urile noastre devin instrumente a€œinteligente”, capabile să detecteze schimbări intervenite în starea și în comportamentele noastre prin tehnologia biometrică.

În al treilea rând, smartphone-ul va continuă să devină dispozitivul cheie prin care ne vom controla și organiza viață. Multe aplicații noi îi vor oferi capacitatea de a fi singurul instrument pe care îl vom folosi în administrarea digitală a funcționalității dispozitivelor din căminul nostru.

Citește și Tendințe 2014 – Octavian Pantiș: Un şef nerespectuos este părăsit rapid, când îi e lumea mai dragă

În al patrulea rând, utilizarea smartphone-ului va cunoaște o utilizare și mai largă în facilitarea diverselor achiziții.

În al cincilea rând, prin progresele industriei automobilelor, acestea devin dispozitive mobile cu drepturi proprii, furnizându-ne un întreg set de funcționalități digitale în timp ce conducem.

Pe de altă parte, studiul a€œMobile of Everything: Why Hyper-Connectivity Means the End of the Smartphone” afirmă că, o dată ce vom atinge hiper-conectivitatea și ne vom bucură de această lume informatizată, controlată de milioane de senzori și ecrane incorporate în spațiul care ne înconjoară, smartphone-ul, așa cum îl cunoaștem la acest moment, se va metamorfoză într-o multitudine de dispozitive diferite.

ZenithOptimedia și Performics consideră că în acest punct vom asistă la o tranziție de la a€œsmartphones” la a€œsmartcities” . Orașele noastre din viitor sunt setate să fie acoperite de o rețea de senzori wireless, care vor putea furniza date către oricine și ne va da posibilitatea controlului mobil asupra vieții. În această era a a€œMobilului Omniprezent”, focusul va fi pe consumatori și pe conținutul personalizat pentru fiecare dintre ei.

În această lume „€œmobile”, centrată pe consumator, industria de media și marketing va trece dincolo de conceptul de a€œcanale media”.

Fred Joseph, CEO EMEA Performics și Global Mobile Lead la ZenithOptimedia afirmă: „€œNu există nici un dubiu asupra faptului că smartphone-urile vor deveni tot mai sofisticate și esențiale în viețile unei proporții din ce în ce mai mari din populația lumii, în anii ce urmează. Oricum, noi considerăm că pe măsură ce tehnologia se va dezvoltă din ce în ce mai mult până va creă o lume a hiper-conectivității, alimentată de date și controlată de senzori, granițele smartphone-ului vor fi depășite. Această lume nouă va oferi o mulțime de oportunități interesante de implicare a consumatorului, pentru brandurile care sunt pregătite să investească în parteneriate, soluții tehnologice și conținut propriu”.

Studiu integral poate fi descărcată în varianta Ebook sau PDF