Partea întunecată a LinkedIn-ului

Spam pe LinkedIn

Pentru fiecare intenție bună există cel puțin una diametral opusă. Platforma LinkedIn, un instrument de o importanță covârșitoare pentru oamenii de business din lumea întreagă, nu este nici ea izolată de tacticile de marketing agresiv și invaziv pe care de obicei le regăsim pe Facebook sau pe e-mail.

Deși la baza extrem de utilă, Sales Navigator, noua aplicație dezvoltată de LinkedIn pentru a ajuta companiile să descopere noi leaduri și să își dezvolte astfel strategia de vânzări, în mod evident unii au văzut în ea un instrument excelent pentru spam.

Sales Navigator descoperă, pe baza informațiilor primite de la tine, potențiali clienți, ajutându-se de un algoritm care ia în calcul foarte multe variabile, pornind de la interese, istoric al locurilor de muncă, dar și similaritatea cu profilurile pe care le-ai avut deja ca lead-uri până acum. După returnarea acestor sugestii, platforma te ține la curent cu orice schimbare a profilurilor lor, precum și cu menționările despre aceștia în media. Dar cel mai important este că îți permite să iei legătura cu ei chiar dacă nu ai datele lor de contact.

După cum era de așteptat, metodele de exploatare a acestui instrument nu au întârziat să apară, ca dovadă că acum există foarte multe profiluri false create pentru a trimite mesaje spam către utilizatorii rețelei. Și nu va trece multă vreme până când veți primi e-mailuri sau mesaje de vânzare de produse de la persoane pe care le aveți în lista de conexiuni despre care credeți că sunt oameni de business bine intenționați, par credibili, dar pe care nu îi cunoașteți personal.

Care este soluția? O verificare riguroasă a persoanelor necunoscute care vă adaugă pe LinkedIn și o ”curățenie” regulată a listei de oameni din cercul pe care vi l-ați creat. Și dacă intrați în contact cu un astfel de profil, faceți informația publică pentru a ști și ceilalți.