Articol de: Angela Călina, Director Executiv, Mind Shop
Fie că ești în faza de început cu marketingul de conținut, fie că folosești această abordare de mai multă vreme, este bine ca întotdeauna să revizuiești strategia de conținut pentru a te asigura că este actualizată, inovatoare și relevantă.
În era digitală, concurența este mai mare ca oricând. Potrivit analizelor realizate de către Institutul de Content Marketing, directorii de marketing din companiile centrate pe clienți spun că, în 2018, au cheltuit 40% din bugetul lor pentru marketingul de conținut, în creștere cu 17% față de 2017.
Strategia de conținut se referă la planificarea, crearea și gestionarea oricăror tipuri de conținut: conținut scris, vizual, audio sau mixt. Marketingul de conținut este acea parte din planul de marketing care demonstrează continuu care este misiunea, viziunea și activitatea companiei, dar și experiența pe care o oferă clienților în interacțiunea cu produsele, serviciile sau reprezentanții companiei.
S-ar putea să fi auzit cât de importantă este crearea de conținut original pentru creșterea unei afaceri – condiția este ca tot conținutul creat să aibă un scop bine planificat. Când dezvolți o strategie de conținut, există câteva lucruri-cheie pe care trebuie să le iei în considerare:
Care este publicul-țintă pentru acest conținut?
Așa cum o afacere poate avea mai multe tipuri de clienți, și strategia de conținut trebuie să poată răspunde mai multor tipuri de utilizatori ai conținutului pe care îl creezi. Folosirea unei varietăți de tipuri de conținut și de canale ajută la difuzarea de conținut original, surprinzător, relevant și diferit pentru fiecare tip de public vizat.
Care este problema pe care o rezolvă acest conținut?
În mod ideal, produsul sau serviciul rezolvă o problemă pe care segmentul de clienți-țintă o are. Este bine ca specialiștii de marketing să cunoască foarte bine această problemă. Numai în acest fel conținutul creat ghidează și instruiește, cu adevărat, clienții să depășească o anumită problemă.
O strategie de conținut solidă sprijină oamenii din ambele categorii vizate: clienții potențiali care încă se gândesc la principalele lor provocări și cei care deja folosesc produsul, pentru a depăși aceste provocări. Conținutul oferit consolidează încrederea în soluția pe care produsul sau serviciul o oferă și face utilizatorii mai calificați în aprecierea produsului oferit.