Spam-ul a împlinit 20 de ani

În urmă cu 20 de ani, doi avocați din Statele Unite ale Americii au distribuit un mesaj nesolicitat prin intermediul căruia ofereau cărți verzi. Laurence Canter și soția lui Martha Siegel și-au trimis mesajul în 1994 și au reușit să câștige atunci cu el în jur de 100.000 e dolari.

spam

Cam așa s-a născut unul dintre cele mai neplăcute tipuri de mail pe care putem să îl primim, spam-ul.

Astăzi, cam 64% dintre mailurile pe care le primim sunt spam-uri care promovează tot felul de generalități sau informații false. Specialiștii în IT recunosc, însă, că nu vom putea scăpa cel mai probabil de spam-uri niciodată: pur și simplu, va trebui să învățăm cum să ne protejăm de ele.

Trimiterea unui spam nu costă nimic, în schimb, cei care distribuie astfel de mesaje câștigă milioane, doar pentru că cineva decide să dea un click. În zilele noastre, spammers, așa cum au fost numiți cei care se află în spatele sutelor de mesaje nesolicitate, folosesc tehnici sofisticate pentru ca textele lor să ajungă la o masă de oameni.

Spam-ul deja a reușit să pătrundă în zona rețelelor de socializare și chiar dacă oamenii deja recunosc ce fel de mesaj reprezintă, o mare parte continuă să dea click să citească mai departe. Psihologii sunt de părere că acest lucru se întâmplă pentru că latura emoțională a oamenilor tinde să domine partea rațională.

Terry Zink, manager al departamentului de programe de securitate pentru Microsoft, spunea în 2010 că „latura noastră emoțională nu a reușit să se adapteze nivelului mare de schimbări, iar noi ca civilizație suntem într-un șoc viitor”.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •