Angajații din multinaționale vor workshop-uri de wellbeing

Angajatii din multinationale vor workshop-uri de wellbeing

Conform datelor Creative and Bright, companie specializată în consultanță de business și resurse umane, de la începutul verii și până acum, companiile din România au investit între 5% și 10% din bugetul de resurse umane în programe de wellbeing legate de dezvoltare personală, sănătate sau hobby.

Printre cele mai căutate programe se regăsesc workshop-urile de nutriție, de ergonomie, cursurile de parenting și training-urile de mindfulness. Pe lângă acestea, un alt program cu un număr semnificativ de solicitări este coaching-ul one-to-one, pe subiecte legate de dezvoltarea personală.

Investiția cea mai mare vine din partea companiilor mari și foarte mari din România, în special multinaționale din industrii precum IT, Auto sau din Big 4 și depășește 100 de euro/angajat, în funcție de programul ales.

„Vara aceasta au avut mare succes programele de dezvoltare fizică și psiho-emoțională. Nutriția reprezintă, în continuare, un interes major al angajaților, în timp ce subiectul ergonomiei ia și el amploare în rândul companiilor în care angajații petrec mult timp pe scaun, în fața calculatorului. Alte programe care sunt în trend încă de la începutul anului sunt cele de mindfulness și hobby”, a declarat Dana Tudor Tănase, Managing Partner Creative and Bright.

Anual, investiția în programele de wellbeing este între 5.000 și 30.000 de euro, în funcție de companie și de numărul de angajați. Dintre cei vizați de proiectele de wellbeing, angajații cu vârste între 21-30 de ani înclină mai mult către activități care privesc dezvoltarea pasiunilor, spre deosebire de cei de 35-50 ani, care sunt mai atrași de workshop-uri de parenting sau educație financiară.

Printre provocările întâmpinate în implementarea programelor de wellbeing pe timpul verii, se regăsesc concediile, care sunt în strânsă legătură cu justificarea investiției, în raport cu numărul de participanți. Pentru a menține o continuitate a acestor acțiuni, companiile aleg adesea să introducă programe precum Lemonade Bar, Fresh Bar sau Hug Day.

Pentru lunile de toamnă, Creative and Bright prevede o creștere a investiției cu 20% pentru programele de Finance Manangement, Parenting și Sănătate.

Totodată, compania oferă consultanță integrată pentru companiile care investesc în dezvoltarea unei culturi de wellness atât prin programe specializate, cât și prin strategiile de creștere a ratei de „employee engagement” în rândul angajaților.

Creative & Bright, companie de consultanță în business având capital românesc, implementează programe ample de training (project management, strategie si inovare, change management, leadership 3.0), organizează evenimente pentru corporații și dezvoltă programe inovative de well-being.

(Foto: leninscape, www.pixabay.com)