Angajații români nu sunt fericiți la locul de muncă, dar sunt foarte motivați

Două treimi dintre angajații români sunt nemulțumiți de puterea de cumpărare, aceștia fiind printre cei mai nefericiți salariați din Europa. Cu toate acestea, motivația angajaților români este în creștere.

În medie, 36% dintre angajații europeni se declară mulțumiți de calitatea vieții lor profesionale. Cei mai mulțumiți sunt finlandezii (53%), austriecii (51%) și germanii (49%). Pe locul 9 din cele 14 țări participante, 39% dintre angajații români se declară mulțumiți de viață lor profesională, se arată în Barometrul Edenred-Ipsos 2015 a€ – ediția nr. 10 ”Satisfacția, motivația și așteptările angajaților europeni”, al Edenred, cel mai mare emitent de tichete și carduri preplătite de beneficii.

Citește și: De ce stau angajații, la locul de muncă, pe rețelele de socializare

Românii sunt printre cei mai puțin fericiți salariați din Europa (12 din 14): doar 31% declară că sunt adesea fericiți în muncă lor, față de 38% media europeană.

Cu toate acestea, românii sunt printre cei mai motivați (pe locul 3 între cele 14 țări participante): 74% dintre angajații români declară că motivația lor la muncă este constanța sau în creștere, față de 69% media europeană.

Nivelul salarial și teamă de șomaj

Cele mai mari motive de îngrijorare pentru angajații din Europa rămân nivelul pachetului salarial (39%) și păstrarea locului de muncă (33%), cu variații minore față de anul trecut. La fel că în 2014, dar crescând semnificativ în importantă, a treia mare problemă a angajaților europeni este faptul că petrec prea mult timp muncind: 28% sunt nemulțumiți de acest aspect, față de 22% anul trecut.

În România, situația diferă: pachetul salarial și de beneficii este tot pe locul I în problemele angajaților (41%), dar spectrul șomajului îi sperie pe 39%. În aceste condiții, faptul că petrec prea mult timp muncind nu este o preocupare la fel de mare a€“ doar 20% dintre angajații români au problemă această.

Citește și: Angajații care lucrează peste program, mai predispuși la depresie

Foarte preocupați de nivelul salarial și de puterea lor de cumpărare, nemulțumiți de viață lor profesională și mai degrabă nefericiți la muncă, nu e de mirare că angajații români au așteptări mari de la angajatori în aceste direcții.

– 64% dintre angajații români sunt nemulțumiți de puterea lor de cumpărare, cu diferențe notabile între generații, dar și între salariații din sectorul public și cei din sectorul privat
– 70% dintre angajații de peste 45 de ani sunt nemulțumiți de puterea lor de cumpărare, față de doar 60% din angajații mai tineri (sub 45 de ani)
– 69% dintre angajații din sectorul public sunt nemulțumiți de puterea lor de cumpărare, față de doar 62% dintre cei care lucrează în companii private

Beneficiile extra-salariale

În ce privește valoarea beneficiilor extra-salariale, 59% dintre angajați sunt nemulțumiți: 71% dintre angajații din sectorul public sunt nemulțumiți de nivelul beneficiilor, față de doar 59% în sectorul privat.

Cele mai frecvent acordate beneficii extra-salariale sunt tichetele de masă (51%), tichete sau carduri cadou (28%), servicii personale (13%), cantină de companie (11%) și prime de vacanță (6%). Pentru 87% dintre angajați, beneficiile extra-salariale constituie un ajutor care le îmbunătățește viață, iar 85% declară că acestea îi determină să fie mai motivați în muncă.

Citește și: Obiceiurile unui manager ineficient și efectele asupra angajaților

În plus, angajații români se așteaptă că firmele să le ofere beneficii în sferă serviciilor de sănătate (77%), contribuții la pensii (68%), formare profesională (66%), subvenții pentru transport (58%).

(Foto: pixabay.com)