Articol de: Ph.D. Dr. Geil Browning, Emergenetics International
Poți să fii convingător dacă ești logic, rațional și te bazezi pe date. Iată primul stil dintr-o serie de șapte în jurul temei „stiluri de comunicare în leadership”.
Există un milion de mici piese care se pun în mișcare pentru a propulsa un lider, dar, până la urmă, este vorba despre cum reușești să te conectezi la ceilalți. Indiferent dacă împărtășești o viziune, îți expui creativitatea sau ceri rezultate, mai devreme sau mai târziu, ajungi la comunicare. Aceasta este cu atât mai importantă cu cât conduci mai mulți oameni.
Boris Groysberg, profesor la Harvard Business School, spune în cartea lui, „Talk Inc.”: „Cu cât crești mai mult într-o organizație, cu atât trebuie să îi implici mai mult pe alții în conversațiile tale, mai degrabă decât să strigi la ei.”
Cum comunică liderii
În studiile pe care le-am făcut și în munca mea, am identificat patru factori ai gândirii (analitic, structural, social și conceptual) și trei factori comportamentali (expresivitatea, asertivitatea și flexibilitatea) pe care fiecare persoană și fiecare lider îi posedă.
Modul în care fiecare dintre noi folosește acești factori este unic. Ca lider, trebuie să vorbești aceste șapte limbi diferite dacă vrei ca mesajul tău să atragă. Deși articolul de față și următoarele șase vor acoperi pe rând câte unul dintre factori, țineți cont de faptul că fiecare persoană îi are pe toţi. De asemenea, preferința pentru un mod de gândire sau comportament nu îi dictează și abilitatea de a o face.
De ce ai comunica în mod analitic?
Gândirea analitică este logică, rațională și se bazează pe fapte. Este acea parte obiectivă, faptică a creierului, care întreabă imediat „De ce?”.
Compania mea a făcut profilul unui lider cu o preferință pentru gândirea analitică. Pentru un astfel de om, faptele și informațiile vor avea o influență imensă asupra tuturor lucrurilor pe care le face și le spune. El se va aștepta la aceeași analiză și rigurozitate și din partea subalternilor săi. În cadrul unui seminar, l-am auzit pe un participant cu preferință analitică spunând: „În Dumnezeu ne încredem. Restul să facă bine să aducă dovezi”.
Ca parte a stilului tău de comunicare, trebuie să te asiguri că te adresezi și părții analitice a publicului tău (adică celor care sunt foarte analitici, precum și părţii analitice a creierului celor care nu sunt așa). Pentru a-ți transmite cât mai bine mesajul, trebuie să îți pui în valoare latura analitică, etalând faptele și dovezile, ceea ce îți va aduce încredere și credibilitate.
Studiile noastre arată că 67% din populație are cel puțin o preferință pentru gândirea analitică (de obicei, amestecată cu alte tipuri de gândire). Dacă un angajat este mobilizat în principal de preferința analitică, atunci acesta va fi, probabil, genul sceptic și va avea un proces de gândire deductivă foarte bine pus la punct.
Pentru un lider, comunicarea este o stradă cu două sensuri, ambele la fel de importante: şi ce intră în și ce iese din acest proces. Analiticii se vor crampona de inputul informațional, așa că este important să le dai setul corect de date. De asemenea, ei vor reacționa pozitiv la întrebări care îi provoacă să demonstreze ceva, prin argumente sau dovezi, așa că nu îți fie teamă să le ceri acest lucru în mod deschis. Asta te va ajuta să le câştigi respectul și încrederea.
Moduri de a comunica analitic
Iată cum poți interacționa în mod analitic pentru a-ți motiva angajații cu această preferință și cum te poți poziționa ca cineva care dorește și apreciază o abordare de tip analitic:
- Încurajează situațiile cu răspuns deschis;
- Cere investigarea și examinarea tuturor aspectelor unei probleme;
- Creează premisele unui proces de cercetare;
- Asigură-te că oamenii tăi primesc lucrurile/resursele de care au nevoie pentru a-ți furniza datele necesare;
- Pune accent pe informația importantă.Trebuie să arăți imaginea de ansamblu, nu doar detaliile;
- Oferă spre analiză studii de caz. Analizează succesele din trecut pentru a-ți ajuta echipa să vină cu noi idei;
- Pune la dispoziție și un rezumat, pe lângă obiective;
- Claritatea în legătură cu nevoile tale este esențială;
- Folosește expresii analitice: Care sunt costurile / beneficiile acestui proiect? Am nevoie de mai multe informații. Din punct de vedere rațional, ceea ce spui nu are sens. Treci la subiect! Explorează mai profund acest subiect; Care este concluzia /ideea de bază? Ce spun studiile din domeniu? Sunt multe niveluri de luat în considerare. Apreciază modul în care ai examinat faptele. Analizează situația. Poţi cuantifica acest lucru în vreun fel?
Acum aveți la dispoziție câteva instrumente pentru a gândi și a comunica în maniera unui lider analitic, deoarece, fie că aveți această preferință, fie că nu, sigur există în echipă oameni al căror creier este analitic. Este important ca ei să fie implicați și să știe că le înțelegeți modul de gândire.
În articolul următor despre comunicarea în leadership, o să mă refer la ceea ce trebuie să faceți pentru a comunica eficient, într-un mod structurat și detaliat.
Alte articole scrise de către Ph.D. Dr. Geil Browning: Atenție, lideri: latura voastră sensibilă vă poate face mai puternici!