Leadershipul în era noii normalități cauzate de pandemie

Leadershipul in era noii normalitati cauzate de pandemie

În doar șase luni, COVID-19 a modificat în mod fundamental peisajul de afaceri. Este un eveniment care a remodelat societatea în moduri de anvergură, a pus sub semnul întrebării strategiile și procesele noastre de afaceri și a transformat normalul pe dos.

Pe măsură ce privim spre viitor, trebuie să reflectăm și: Ce ne-a învățat pandemia? Cum putem învăța?

Dacă 2020 ne-a învățat ceva, este că leadershipul este mai important ca niciodată. În acest nou normal, abilitățile mai soft au luat locul central și i-au separat pe cei puternici de cei slabi, iar stilurile de conducere vor trebui să se adapteze pentru ca întreprinderile să supraviețuiască. Nu mai este loc pentru lideri rigizi, lipsiți de empatie, care se bazează pe structuri ierarhice și au ego-uri mari, scrie business.com.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Ceea ce îi va distinge pe liderii câștigători este onestitatea, autenticitatea, adaptabilitatea, optimismul și un pic de gândire exclusivă. Angajații nu vor să lucreze pentru manageri neautentici, iar companiile nu vor să tranzacționeze cu alte companii care nu sunt transparente.

Empatie

Pentru a fi un mare lider în noul nostru viitor, oamenii trebuie să aibă empatie pentru a-și inspira echipele. Este o abilitate critică în afaceri. Cele mai grave momente, precum o pandemie, evidențiază cât de crucială poate fi conducerea cu empatie. Pentru unii este înnăscut, pentru alții poate fi necesar un curs sau două, dar beneficiile adevăratei conduceri pline de compasiune sunt incomensurabile.

Citește și: Peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard 9:00-17:00

Empatia deschide ușile, elimină confuzia și dezvoltă niveluri mai profunde de încredere și loialitate. Când oamenii sunt mai deschiși, pot fi mai creativi, mai motivați și mai buni în ceea ce fac, ceea ce este minunat pentru afaceri. Înțelegerea și răbdarea contează mult în vremuri mai rigide și incerte și acest lucru se aplică nu numai presiunilor de lucru, ci și îngrijorărilor personale și de sănătate.

Acest concept de a conduce cu compasiune se extinde la toate părțile interesate, nu doar la nivelul echipelor și partenerilor, ci și al clienților.

Împuterniciți-vă oamenii

Dacă împuterniciți echipele să facă greșeli, să fie curajoși și să lăsați deoparte micile obstacole, creați mediul perfect pentru a veni cu idei puternice care ar putea schimba radical modul în care faceți afaceri. Oamenii vor în mod natural să se simtă împuterniciți – depinde de dvs. să le oferiți platforma necesară pentru asta. Este vorba de responsabilitate, încredere, ascultare, scop și auto-îmbunătățire și poate crea o cultură mai conectată.

Comunicați cu transparență

Cu mai puțină interacțiune față în față, controlarea modului în care merge echipa dvs. poate fi dificilă. La fel, le-ar putea fi mai dificil să evalueze modul în care dvs. vă simțiți, astfel încât să fiți deschis și onest în orice organizație este important. Este, de asemenea, cheia pentru a fi un lider autentic și a vă îndeplini promisiunile.

Citește și: Pași pentru vânzarea pe platformele de mesagerie a rețelelor sociale

Dacă aveți de luat decizii dificile, fiți foarte clar și spuneți-le oamenilor de ce. Și comunicați deschis și sincer cu echipa dvs., indiferent dacă este vorba de rapoarte de stare despre proiectele critice din compania dvs. sau ca răspuns la un simplu „Ce mai faceți?” Nu trebuie să aveți întotdeauna răspunsurile. A fi un lider eficient nu înseamnă că nu puteți împărtăși ceea ce simțiți.

Comunicarea cu transparență implică claritatea a ceea ce știți și a ceea ce planificați, pentru ca echipa dvs. să fie informată mereu.

Sursa foto: Unsplash

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •