Cele cinci etape ale eșecului

Cele cinci etape ale eșecului

MediaRadar se pregătea de lansarea unui nou produs când veștile neplăcute au început să apară. Compania care exista de patru ani pe piață și se ocupa de campaniile online pentru clienții lor, au apelat la un furnizor pentru a le livra date fundamentale pentru conceperea produsului. Din punct de vedere timp, le-ar fi luat un an să creeze de la zero instrumentele de adunare, măsurare și analizare a cifrelor necesare.

Stadiul 1: Negarea

După lansare, clienții agenției s-au arătat mai mult decât entuziasmați să încerce serviciul nou. Dar, la o săptămână, au început să apară reclamații ale unor erori. Clienți noi tot apăreau, așa că managementul companiei a luat aceste vești drept excepții – câteva date greșite care nu afectează performanța produsului.

Stadiul 2: Furie

CEO-ul companiei devine furios pe furnizorul său. Însă, însemnătate mai mare avea faptul că agenția nu era pregătită pentru o astfel de criză. “Nu ne-am gândit dinainte cum putem să rezolvăm problemele ce pot apărea la o componentă care nu este creată de noi”. După câteva discuții, devenea clar că furnizorul nu își va asuma partea sa din problemă.

Stadiul 3: Negocierea

Todd Krizelman, CEO-ul agenției, a început măsurile frenetice de a îndrepta situația. Acesta declara “Am flirtat cu ideea de a angaja temporar o echipă mare de angajați care să lucreze non-stop la această problemă”. “Am crezut că dacă duceam toată forța de muncă în proiectul defectuos, el se va îndrepta.”

Stadiul 4: Depresia

În câteva săptămâni, s-a ajuns la concluzia că pentru a salva reputația deja decimată a companiei trebuie făcut un singur lucru: retragerea produsului și restituirea banilor. Krizelman spune că “A fost ca și când am atacat respectul față de clienții nostri și am văzut cum o companie orientată spre servicii pierde încrederea acestora peste noapte, din cauza unei greșeli stupide.”

Stadiul 5: Acceptarea

Când totul s-a terminat, Krizelman a declarat că a fost singurul vinovat pentru grăbirea lansării. A luat-o de la capăt, oferind echipei sale de producție și design doi ani pentru a dezvolta un produs similar, luându-o de la zero. Orice greșeală devine parte din cultura unei companii și angajații o pot invoca atunci când apar semnele repetării ei. “Nu cred că rănile se vor vindeca de tot, dar în mod clar avem ceva lecții valoroase dobândite în urma experienței”, declară Krizelman.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •