Cum să faci bani cu ajutorul LinkedIn

Patru antreprenori intorsi in Romania administreaza un fond de private equity de 50 milioane de euro creat pentru dezvoltarea IMM-urilor locale

Cu aproximativ 610 milioane de membri și în creștere, LinkedIn este cel mai mare motor de căutare orientat spre afaceri. Dar majoritatea membrilor LinkedIn nu văd această platformă decât ca pe un loc pentru a își publica CV-ul online. Potrivit companiei, doar 40% dintre membri se loghează mai mult de o dată pe lună. 60% speră, aparent, că alții vor găsi pur și simplu CV-urile lor printre milioane de alte CV-uri din „grămada” digitală.

Dar adevărul este că nu așa funcționează LinkedIn. Pentru a câștiga cu adevărat valore pe platformă trebuie să oferiți în schimb valoare. De exemplu, având un profil complet- vorbim despre informații de background, educație și domenii de expertiză, vă poate ajuta să obțineți ceea ce LinkedIn numește statutul All-Star. Este mai mult decât un nume: cu cât profilul tău este mai complet, cu atât mai bine te poziționezi în căutările de pe platformă. De fapt, LinkedIn afirmă că membrii care afișează cinci sau mai multe abilități primesc vizualizări de profil de 17 ori mai multe. Și nu uita că profilele LinkedIn se clasifică la nivel înalt și în căutările Google. Iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a îți îmbunătăți vizibilitatea și de te implica în comunitatea LinkedIn pentru a îți optimiza fiecare caracteristică:

Branduiește-ți antetul de profil

În partea de sus a profilului tău de LinkedIn există spațiu pentru o imagine. Utilizează-l pentru a îți afișa brandul personal, logo-ul corporativ și fă acest lucru și pe celelalte platforme de social media. În acest fel, vei putea arăta consecvent pe internet. Oamenii vor percepe organizația ta ca fiind de înaltă calitate și profesională, chiar dacă ești doar o microîntreprindere.

Investește într-o fotografie profesionistă

Fotografiile contează. LinkedIn spune că atunci când un utilizator include o fotografie de profil, acesta primește de 21 de ori mai multe vizualizări de profil și până la de 36 de ori mai multe mesaje.  Și cu atât de mulți oameni care îți văd fotografia, nu poți oferi decât ce e mai bun. Fotografiile decupate de la o nuntă sau petrecere nu te pot ajuta în imaginea ta profesională. Ai avea încredere într-un consilier financiar dacă ar avea o fotografie blurată sau un selfie de la o petrecere?

Adaugă un titlu

Profilul tău are un titlu- apare în partea de sus sub numele tău, ori de câte ori comentezi o postare. Implicit, LinkedIn îți pune titlul în acest spațiu, dar dacă titlul nu este unic, ratezi o oportunitate bună. În schimb, folosește o declarație privind beneficiile care arată vizitatorilor cum îi poți ajuta. De exemplu: „ajut proprietarii de microîntreprinderi să construiască sisteme, să elimine haosul și să își crească vânzările”.

Și ai grijă ca asta să se vadă în rezumat

Iei o carte din bibiliotecă pentru că titlul ți-a atras atenția. Gândește-te la titlul din profilul tău ca la un titlu de carte- și acum gândește-te la rezumatul profilului tău ca la prefața cărții, care îi atrage pe oameni să continue să citească. Scopul tău este de a păstra cititorul pe profilul tău, astfel încât să te cunoască și afle despre experiența ta, decizând dacă apelează sau nu la serviciile sau produsele tale, scrie entrepreneur.com

Recomandă-ți colegii și clienții

Această caracteristică poate fi confuză- s-ar putea sa te întrebi dacă scrierea de recomandări pentru alții contează sau dacă îi pasă cuiva despre asta. E de discutat, dar iată un fapt care nu se pune la îndoială: când faci o recomandare, numele și fotografia ta apare în profilul tău. Asta îți oferă o expunere mai mare la rețeaua lor.

Adaugă conținut multimedia

Poți adăuga content video, audio și materiale scrise în profilul tău LinkedIn, dar mai degrabă decât să folosești acel spațiu ca o vitrină, e de recomandat să testezi regulat materiale noi și să monitorizezi vizualizările pentru a vedea ce conținut este popular. Așa vei afla ce funcționează mai bine la public.

Scrie conținut pe platformă 

La fel ca și în cazul videoclipurilor, LinkedIn te recompensează cu o vizibilitate mai mare atunci când scrii articole pe platformă. Mai mult de atât, LinkedIn îți poate oferi date de cititor pe care să le utilizezi pentru a te poziționa ca expert. Dacă apeși butonul „Me” în aplicația LinkedIn, poți vedea în timp real cine vă citește articolele, ce loc de muncă au aceștia sau în ce locații se află.

Folosește hastaguri

Hastagurile pe LinkedIn funcționează diferit de Facebook și Twitter, unde e puțin probabil ca oamenii să urmărească hastaguri vaste, precum #motivation. LinkedIn a început recent să încurajeze utilizatorii să se alăture comunităților hastag din jurul subiectelor principale de afaceri și dezvoltare personală. #motivation are 12 milioane de adepți. Când distribui conținut, adăugarea acestor hastaguri își va crește reach-ul exponențial.

Actualizează-ți educația

Rețelele de stundeți sunt puternice pe LinkedIn și sunt ușor de activat. Pentru a găsi studenți de la școala ta, filtreză pe paltformă căutarea de oameni selectând școala pe care ai urmat-o la câmpul „școală”. Conectează-te cu ei pe LinkedIn și întreabă-i care e cea mai bună referință a lor. Trimite-le câteva recomandări și îți vor întoarce cu plăcere favoarea.

Folosește LinkedIn Profinder pentru a obține clienți

Înscrie-te pentru a fi furnizor de servicii în Profinder și vei primi oferte de la persoane care caută expertiza ta. Dacă răspunzi la mai mult de cinci oferte pe lună, va trebui să plătești pentru LinkedIn Premium. Aici sunt tot felul de profesioniști, inclusiv antrenori, comercianți, dezvoltatori, servicii IT, scriitori, consultanți și multe alte.e