Marketingul de afaceri locale este strategia de a comercializa produsele sau serviciile companiei dvs. în comunitatea dvs. Acest tip de marketing este comun pentru restaurante, baruri, magazine alimentare, sucursale bancare, magazine de îmbrăcăminte și alte companii care deservesc comunitățile locale.
Importanța marketingului de afaceri local
Companiile locale au o mare concurență, atât pe stradă, cât și online. Majoritatea produselor sunt disponibile pentru cumpărare online de la companii care vând prin locațiile lor fizice și pe site-urile lor web, precum și de la companii care vând numai online. Întreprinderile locale depind de clienții din zona lor geografică imediată. Marketingul pentru întreprinderi mici este esențial pentru informarea clienților de pe piața locală cu privire la produsele și serviciile actuale și noi, precum și pentru comunicarea vânzărilor și reducerilor, scrie business.com.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
Tipuri de marketing pentru afaceri locale
Iată câteva modalități de a utiliza marketingul local pentru a ajunge la clienții din zona dvs.:
1. Configurați o înregistrare Google gratuită
Potrivit sondajului BrightLocal din 2019 privind evaluarea consumatorilor locali, 90% dintre oameni caută online întreprinderi locale și 33% fac asta în fiecare zi. Sondajul a constatat că 82% dintre oameni au citit recenzii online ale companiilor locale și 97% dintre persoanele care au citit recenziile au citit și răspunsurile companiilor la acele recenzii.
Acestea sunt motive întemeiate pentru ca afacerea dvs. mică să aibă o prezență online. Majoritatea persoanelor care caută o afacere mică locală încep cu Google, motiv pentru care este important să aveți o listă Google și să încorporați optimizarea motorului de căutare local (SEO) în conținutul dvs. web. Configurarea unei înregistrări Google gratuite facilitează consumatorilor să-și găsească afacerea locală utilizând termenii de căutare corecți.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
Afacerea ar trebuie să includă pe Google următoarele informații:
- Adresă fizică
Număr de telefon și adresă de e-mail
Ore de funcționare
Indicații către magazinul fizic
Website URL
Fotografii ale magazinului și ale produselor dvs.
Clienții pot adăuga fotografii ale vizitelor lor la întreprinderile mici locale. Google permite clienților să ofere recenzii despre afacerea dvs. pentru ca alții să le poată vedea. Oamenii folosesc recenziile altor clienți și evaluarea globală pentru a stabili dacă vor frecventa afacerea dvs. locală. Potrivit sondajului, doar 53% dintre oameni ar folosi o afacere locală cu mai puțin de patru stele.
2. Monitorizați-vă afacerea cu Google Alerts
Alertele Google vă permit să aflați ce spun oamenii despre afacerea dvs. online. Configurați o alertă Google pentru numele companiei dvs. locale sau cuvinte cheie specifice pentru a primi un raport prin e-mail ori de câte ori cineva publică ceva cu numele companiei dvs. locale sau acele cuvinte cheie.
Alertele Google vă informează când sunt publicate online știri, articole, postări de blog sau recenzii despre afacerea dvs. mică. De exemplu, dacă o publicație de știri locale publică un articol despre afacerea dvs., îl puteți partaja pe fluxurile dvs. de socializare. În schimb, dacă cineva scrie o recenzie negativă despre afacerea dvs. locală, puteți răspunde sau acționa imediat, în loc să aflați câteva săptămâni sau luni mai târziu, când este prea târziu pentru a aborda problema.
3. Verificați profilul dvs. Yelp
Google nu este singurul loc pentru listarea companiei dvs. locale. Clienții dvs. vă pot examina și evalua afacerea pe alte site-uri de recenzii, cum ar fi Yelp. Potrivit lui Yelp, 92% dintre consumatori efectuează o achiziție după ce văd o companie locală pe platformă.
Dacă afacerea dvs. are un profil Yelp, verificați toate informațiile, inclusiv adresa companiei dvs., numărul de telefon, adresa de e-mail, site-ul web și orele de funcționare. Informațiile de contact incorecte ar putea afecta afacerea dvs. locală. Revendicați-vă afacerea pe Yelp pentru a vă controla profilul și a le face mai ușor de găsit.
4. Construiți o prezență pe rețelele sociale
Clienții dvs. sunt pe rețelele de socializare, deci acolo ar trebui să fie și afacerea dvs. locală. Configurați un profil pe rețelele de socializare care contează pentru afacerea dvs. locală și pentru clienții săi. De exemplu, dacă vă angajați cu alte companii sau doriți să angajați local, configurați o pagină LinkedIn. Dacă vindeți produse atrăgătoare din punct de vedere vizual, creați un profil Instagram. Și dacă doriți să împărtășiți idei de leadership, sfaturi și alt conținut, folosiți Twitter.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
După ce aveți profiluri de socializare, creați o prezență în rețelele sociale. Postați conținut în mod regulat și interacționați cu urmăritorii dvs. răspunzând la întrebări, distribuind postări, oferind sfaturi utile și reacționând la ceea ce au postat alții. Distribuiți ceea ce se întâmplă în afacerea dvs., cum ar fi oferte speciale, reduceri, evenimente și produse sau servicii noi.
Construirea unei prezențe pe rețelele de socializare poate necesita mult timp. Faceți o persoană responsabilă pentru rețelele dvs. sociale și utilizați instrumente de economisire a timpului, cum ar fi Hootsuite, BuzzSumo, SproutSocial și PostPlanner.
Sursa foto: Unsplash