Resurse umane este termenul folosit pentru a descrie funcțiile din cadrul unei companii care sprijină oamenii la locul de muncă. Unele firme se referă la rolul de resurse umane drept „operațiuni cu oameni”, o evoluție mai orientată către om din „departamentul de personal” învechit.
Care sunt funcțiile HR de bază?
Funcțiile principale de resurse umane acoperă toate activitățile lucrătorilor legate de oameni, de la momentul în care angajații sunt recrutați și angajați până la momentul în care se pensionează sau părăsesc compania. Iată câteva funcții de bază ale resurselor umane:
1. Găsiți și angajați oameni valoroși
Fie că angajați singuri, fie că externalizați recrutarea către o firmă de personal executiv, responsabilitatea principală a resurselor umane este de a găsi oamenii potriviți pentru a vă susține și dezvolta compania. Instrumentele meseriei includ bursele de locuri de muncă și software-ul de recrutare care țin evidența candidaților, candidaților pe care i-ați intervievat și a persoanelor care au trecut criteriile de screening și verificările de fond, scrie business.com.
Tendințele care vor marca marketingul B2B în anul 2021
Angajații din resurse umane cunoscuți ca recrutori sau manageri de talente vă identifică nevoile de angajare, creează fișele posturilor, postează posturile și gestionează candidații pentru a vă asigura că angajați cei mai buni oameni pentru acest post. De asemenea, puteți utiliza firme de personal și firme de căutare executivă pentru a vă ajuta să găsiți și să recrutați talente pentru afacerea dvs.
2. Asigurați corectitudinea și conformitatea
Personalul de resurse umane este instruit să înțeleagă și să interpreteze legile muncii federale, de stat și locale.
Echipa dvs. de resurse umane creează și menține manualul angajaților dvs., vă asigură că aveți afișele corecte ale legislației muncii, vă actualizează politicile când se modifică legile, asigură integrarea noilor angajați pentru a se asigura că sunt conștienți de cerințele la locul de muncă și investighează pretențiile de hărțuire, discriminare sau încălcări ale companiei în cadrul afacerii dvs.
3. Creșteți productivitatea și rezultatele
Angajații știu când sunt discriminați sau tratați nedrept și asta le afectează productivitatea și loialitatea și, la rândul lor, rezultatele dvs.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
În schimb, angajații știu când lucrează pentru o companie care tratează bine oamenii. De aceea, liderii de resurse umane se concentrează pe ajutarea lucrătorilor să înțeleagă obiectivele afacerii și modul în care performanța angajaților contribuie la aceste obiective. În acest sens, resursele umane servesc drept consilier și antrenor pentru afacere, determinând ce îi va ajuta pe oameni să își facă treaba cel mai bine.
4. Păstrați angajații sănătoși și în siguranță
Legea cere angajatorilor să mențină angajații în siguranță și sănătoși la locul de muncă. Regulile variază în funcție de tipul de firmă. Într-un birou, de exemplu, siguranța poate include dotarea echipamentului personal de protecție pentru vizitatori, ieșiri de urgență etichetate și afișarea unei hărți de evacuare a incendiilor. Într-o bucătărie comercială, aceasta poate însemna asigurarea faptului că angajații sunt instruiți cu privire la modul de utilizare a echipamentelor în condiții de siguranță și că lucrătorii minori nu sunt puși în pericol.
Odată ce o companie ajunge la 50 sau mai mulți angajați cu normă întreagă, este rolul resurselor umane de a se asigura că acești angajați beneficiază de prestațiile de asigurări de sănătate ale angajaților. Vor negocia cu furnizorii de beneficii pentru a vă ajuta afacerea să obțină cele mai bune tarife de asigurări de sănătate. Experții în domeniul resurselor umane înțeleg diferitele tipuri de resurse, cum ar fi conturile de economii de sănătate și programele de asistență a angajaților, care pot funcționa pentru a vă menține angajații sănătoși, reducând astfel absenteismul.
5. Optimizați structura organizațională
HR-ul vă sprijină afacerea în structurarea organizației pentru a îmbunătăți eficiența și a reduce zgomotul și conflictele. La o firmă mai mică, aceasta poate însemna crearea unei organigrame care să arate cine raportează cui, precum și realizarea unei fișe de contact pentru ca angajații să știe cui să adreseze întrebări despre lucruri cum ar fi comandarea de rechizite de birou sau obținerea unei copii xerox.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Pe măsură ce o firmă crește, de multe ori trebuie să restructureze locurile de muncă și să creeze responsabilități de supraveghetor. Experții în resurse umane în proiectarea organizațională vă pot ajuta să determinați ce tipuri de lideri și structuri de echipă sunt necesare. Aceștia pot ajuta la determinarea celui mai bun interval de control (câți lucrători raportează fiecărui manager) și pot clarifica cât de mult se bazează autoritatea decizională la fiecare nivel al organizației.
Sursa foto: Unsplash