De ce ar trebui companiile să angajeze candidaţi de peste 40 de ani

Există o vorbă la români: “Cine nu are bătrâni, să-şi cumpere!”. Cu toate acestea, unii angajatori sunt reticenţi atunci când vine vorba despre recrutarea persoanelor trecute de 40 de ani. Manager Express a întrebat specialiştii care sunt avantajele angajării seniorilor.

“Cea mai importantă calitate a unui asemenea candidat este tocmai interesul şi dorinţa unei stabilităţi socio-profesionale. Adică nevoia şi dorinţa de a se integra într-o organizaţie unde să rămână pe termen lung şi să contribuie cu experienţa acumulată la bunul mers al lucrurilor”, spune Nicoleta Radu, specialist în management consulting şi lector la Centrul pentru Excelenţă în Planificare.

Aceasta adaugă că nu trebuie să confundăm această dorinţă cu interesul pentru un loc călduţ şi fără bătăi de cap. Sunt candidaţi cu multă experienţă umană, socială şi care pot găsi soluţii şi pot veni cu idei validate deja, explică Nicoleta Radu.

Ea consideră că oamenii la această vârstă au familii, copii şi au ajuns la punctul în care îşi cunosc mai mult sau mai puţin limitele şi punctele optime de confort, spre deosebire de perioada dintre 20 și 30 de ani, când au avut nevoie să experimenteze variat şi să încerce mai multe domenii ori au cochetat cu ideea unei afaceri proprii.

“Evident că atitudinea faţă de organizaţia pentru care lucrezi, creată ca model în perioada dezvoltării industriale, s-a schimbat în toată lumea capitalistă (vezi „Lebăda Neagră”, Nassim Nicholas Taleb). Acum, din păcate, oamenilor le lipseşte mândria de a lucra într-o firmă, de a o reprezenta cu uşurinţă în raporturile comerciale pe piaţă”, mai spune Radu.

Citeşte şi De ce sunt excluşi din câmpul muncii candidaţii de peste 40 de ani?

În opinia sa, o organizație oferă mai mult decât un loc de muncă şi trebuie să știe ce anume îl recomandă ca un bun angajator, pentru ca apoi să caute oamenii cu care împărtăşeşte aceleaşi valori.

“Am întâlnit oameni care alături de managerul potrivit sau echipa de management potrivită s-au redescoperit şi s-au transformat. O companie există prin oamenii pe care îi are în echipă. Dacă mâine întreaga echipă ar dispărea, acea companie n-ar mai avea decât o identitate fiscală şi juridică, nu se ştie pentru cât timp…”, punctează Nicoleta Radu.