Majoritatea copleşitoare (96%) a liderilor de afaceri afirmă că diversitatea de gândire şi experienţă este esențială pentru conducerea afacerii în contextul transformărilor profunde din industria auto, se arată în studiul global EY privind diversitatea de gen din industria auto – Respond to industry volatility without gender diversity? Think again.
Conform studiului derulat în rândurile managementului companiilor auto din 20 de țări, 56% dintre liderii de business recunosc că femeile reprezintă o sursă-cheie de talent insuficient utilizat.
Cu toate astea, doar una din zece companii declară că organizaţia lor este foarte eficientă în atragerea femeilor şi puţini directori se aşteaptă la intrarea liderilor femei în echipele de conducere în următorii cinci ani.
Miruna Enache, Partener EY România, spune: „Viteza fenomenului disruptiv în sectorul auto creşte într-un ritm fără precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maximă importanță pentru companii. Având în vedere că un miliard de femei vor intra pentru prima dată pe piața globală a muncii până în 2020, promovarea diversităţii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucătorii din industria auto.”
Rezultatele studiului arată, de asemenea, că firmele din industria auto ar putea face mai mult pentru a-și măsura eficient progresul privind gestionarea diversităţii de gen în organizație. Deşi 90% dintre companiile auto cred că trebuie să-şi schimbe în mod radical abordarea faţă de atragerea, retenţia şi promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizaţie.
De asemenea, bărbaţii şi femeile au perspective diferite asupra parităţii de gen. 39% dintre femeile chestionate declară că o cultură corporativă care nu sprijină diversitatea de gen şi incluziunea reprezintă o barieră în accesul lor la poziții de top management, faţă de 16% dintre bărbaţi.
Citeşte şi Principalul obstacol în calea prezenței femeilor în leadership