EY: Suntem departe de paritatea de gen în industria auto, în mod tradiţional masculină

Miruna Enache: EY: Suntem departe de paritatea de gen în industria auto, în mod tradiţional masculină

Miruna Enache adaugă: „Fiecare lider din industria auto este în măsură să acționeze pentru a accelera egalitatea de gen în compania pe care o conduce, însă pentru a realiza acest lucru trebuie să se întrebe ce ar putea face diferit în acest sens.”

Unde se situează piaţa auto din România în acest context?

După anii grei pe care i-a traversat piaţa auto din România în urma crizei economice, 2015 şi 2014 au adus primele creşteri semnificative pentru industria auto locală. Anul 2016 se anunţă cu atât mai promiţător, având în vedere creşterea cu 21% a înmatriculărilor de maşini noi[1] din primul trimestru al acestui an – rezultate care vin în absenţa programului „Rabla”, devansat pentru a doua jumătate a anului.

În acest context, Dacia – motorul industriei producătoare de maşini din România şi cea mai mare companie locală din 2013 – a rămas în continuare cea mai bine vândută marcă de mașini noi. Sugestiv pentru concluziile studiului nostru global, această companie are o doamnă în echipa de conducere. De asemenea, unul dintre cei şase brand manageri ai Porsche România – cel mai mare importator pe piața auto locală – este o doamnă. Cu toate acestea, suntem departe de paritatea de gen într-o industrie în mod tradiţional masculină. 

Piața locală auto se pregătește pentru al treilea an consecutiv de creștere după prăbușirea din 2008, pe fondul cererii unor noi tipuri de mașini compacte, cu o tehnologie cât mai avansată la bord. Fiecare companie din această industrie trebuie să facă aşadar schimbări structurale în atragerea, retenţia şi dezvoltarea capitalului uman, pentru a face faţă acestor provocări”, concluzionează Miruna Enache.

[1] Conform datelor publicate de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •