Implicarea managementului atrage implicarea tuturor angajaţilor

de Csaba Gergely, Human Resources Director, Provident Financial România

De aceea, am iniţiat un parteneriat anual cu Gallup, lider mondial în metodologia măsurării gradului de implicare a angajaţilor.

În urma sondajului realizat în 2012, rezultatele generale au plasat Provident România în cuartila superioară a companiilor participante la sondajele Gallup din toată lumea. A fost o bună ocazie pentru angajaţi de a-şi face vocile auzite şi de a ne spune cum şi-ar dori să arate Provident România în 2013, dar şi mai departe.

Calendarul implicării

Feedbackul lor s-a materializat într-un „Calendar al implicării”, care a inclus evenimente inedite, adresate tuturor angajaţilor, dar şi o componentă destinată exclusiv liderilor companiei.

Am început anul cu o conferință la care au participat toți angajații. Am discutat despre planurile ambiţioase pentru 2013 şi am pornit la drum împreună, având aceleaşi obiective şi energie pentru atingerea lor. Am creat o structură de comunicări periodice, prin care să le spunem tuturor unde suntem în raport cu obiectivele și să primim păreri pertinente despre ce am putea face diferit pentru a fi mai buni. Prin acest program, orice angajat a putut contribui cu idei şi recomandări de îmbunătăţire a afacerii. Am primit peste 200 de propuneri, dintre care 24 au fost transformate în soluții și implementate, iar altele sunt în faza de testare.

Nu în ultimul rând, am transpus strategia de dezvoltare în obiectivele tuturor angajaţilor noştri, cât mai clar şi uşor de urmărit. Am construit o schemă de recunoaştere, „Matricea performanţei”, care urmăreşte într-un mod echilibrat trei aspecte esenţiale pentru noi: oameni, creştere şi calitate.

Și pentru că performanța ține în primul rând de oameni, anul trecut, am lansat „Săptămâna implicării”, un eveniment organizat o dată la trei luni, prin care, în fiecare zi a săptămânii, am dat frâu liber imaginației, distracției și hobby-urilor. De la ziua fructelor, la ziua jocurilor și a gătitului, i-am premiat pe cei mai talentați dintre noi, indiferent dacă vorbim despre pictură, poezie, origami sau obiecte lucrate manual.

Totodată, am sărbătorit împreună Halloween-ul în costume şi cu machiaje de groază, însă nu ne-am uitat originile şi am demonstrat prin filmuleţe şi poveşti că suntem mândri să fim români, cu ocazia zilei de 1 decembrie.

Citește și 7 lecții de management de la Papa Francisc

Iar de Crăciun, am intrat cu toţii în spiritul sărbătorilor printr-o întrecere între departamente în decorarea birourilor şi a sucursalelor din ţară.

Implicarea managerilor

Toate aceste iniţiative s-au bucurat de susţinerea managerilor noştri – o condiţie esenţială de care am ţinut cont în strategia noastră. Pentru aceștia, am organizat sesiuni dedicate pe parcursul întregului an, în funcție de nevoile individuale și comune de dezvoltare. Au participat la sesiuni despre stilurile de leadership şi le-am pus la dispoziţie module de e-learning într-un parteneriat cu Harvard Business School.

Valoarea echipei de management a fost recunoscută în lansarea operaţiunilor pe piaţa din Bulgaria, prima piaţă din grupul IPF deschisă cu ajutorul resurselor locale. Echipa centrală de management a depus eforturi semnificative pentru ca extinderea pe piaţa din Bulgaria să se realizeze cu succes, iar prin organizarea unui eveniment de amploare am vrut să răsplătim implicarea şi contribuţia membrilor acesteia.

Citește și Pasiunea pentru business este contagioasă

Nu întâmplător, în 2013, scorul general obţinut de către Provident România în urma sondajului de implicare a înregistrat o îmbunătăţire semnificativă, de la 4,16 la 4,28, una dintre cele mai mari creşteri procentuale din ţările în care compania-mamă, grupul IPF, este prezentă. O creştere de 0,12 puncte poate părea modestă, însă, în cazul companiilor cu o dimensiune similară cu a noastră, orice creştere de peste 0,1 puncte este considerată drept o schimbare majoră în bine.