Interviu secret: angajează oamenii care îți folosesc serviciile

O strategie ingenioasă pentru a găsi oamenii potriviți pentru compania ta este să angajezi clienți interesați și interesanți. Cum se face acest lucru? Max Rosett, proaspăt angajat al Google, ne oferă inside-uri din propria recrutare.

Max Rosett a postat un articol pe blog, despre experienţa sa de recrutare, dezvăluind un mod interesant prin care Google își foloseşte motorul de căutare pentru a face angajări. Rosett nu a depus niciodată un CV la companie, ci a căutat pe Google soluţia unei probleme de programare, pentru un proiect la care lucra. De îndată ce a introdus termenii „python lambda function list comprehension” în câmpul de căutare al Google, a fost întâmpinat de un mesaj care spunea „Vorbeşti pe limba noastră. Eşti pregătit pentru o provocare?”.

Deşi a fost destul de reticent iniţial, având în vedere că mesajul de întâmpinare nu pare foarte oficial, Rosset a acceptat testul și a ajuns pe pagina google.com/foobar, o pagină folosită de către Google pentru testarea aptitudinilor de programare ale candidaţilor. Aici i s-au dat mai multe „examene”, pe care trebuia să le rezolve în decursul a câtorva zile, înainte de a fi contactat de companie. De fapt, testul era un prim-interviu.

„La interviu, am petrecut o zi la sediul Google, din Mountain View, rezolvând mai multe probleme pe o tablă de scris”, a spus Rosett, potrivit The Hustle.

După ce a trecut şi de restul procesului de recrutare al Google, i-a fost oferită slujba. Acest lucru se întâmpla la trei luni după „căutarea norocoasă”.

Google încă nu a oferit informații despre articolul angajatului său, dar Rosett crede că nu este singurul angajat al companiei recrutat prin această metodă.

(Foto: Robert Scoble/www.flickr.com)

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •