Tendințe în recrutare: Cum te vei angaja în 2016?

tendinte in recrutare 2016

Căutarea unui job pare să urmeze întotdeauna aceiași pași. Crearea unui CV, accesarea site-urilor cu anunțuri de joburi și trimiterea candidaturii către companiile care au nevoie de oameni similari profilului tău. Potrivit unui studiu elaborat de Boston Consulting Group and Recruit Works pe un eșantion de 13.000 de persoane din 13 state, 55% dintre oameni caută un job prin intermediul platformelor online. 35% dintre aceștia au efectuat căutările pe mobil. Odată cu dezvoltarea canalelor de social media lucrurile se schimbă în procesele de angajare.

Social Media – noile platforme de joburi

10% din totalul oamenilor care și-au căutat un job în ultimul an s-au folosit de instrumentele puse la dispoziție de social media – profilul de LinkedIn, logare în site-urile de joburi cu contul de Facebook etc. Tom Gimbel, CEO-ul firmei de recrutare LaSalle Network, spune că social media a devenit un mod foarte popular de a căuta locuri de muncă și nu vorbește doar de LinkedIn.

Citește și: Perspective pozitive pentru cei ce vor căuta un loc de muncă în primul trimestru din 2016

Nici România nu face notă discordantă, potrivit unui studiu elaborat de myHRlab în iunie 2015, 83% dintre persoanele prezente pe Facebook au declarat că nu ar fi deranjați dacă recruiterii i-ar aborda pentru a le oferi un job pe Facebook și că preferă ca limbajul cu care îi abordează să fie unul informal. Studiul a fost realizat ca urmare a trendului ascendent de promovare a joburilor disponibile pe paginile de Facebook ale companiilor.

Citește și: Departamentul în care femeile-manager au ajuns să fie mai bine plătite decât bărbații

Nu doar angajatul are nevoie de recomandări pentru angajare

Tot grație apariției canalelor social media, companiile nu se mai pot comporta ca muntele care nu merge niciodată spre Mahomed. Dincolo de analizarea fișei postului publicată de companie, tot mai mulți angajați caută de acum informații din surse cât mai variate despre locul în care urmează să se angajeze. Prin intermediul Facebook, LinkedIn sau Twitter, aceștia pot lua legătura cu alți angajați ai companiei, pot verifica toate articolele apărute despre angajator și pot lua decizia de a aplica sau nu mult mai bine informați.

Interviurile devin din ce în ce mai informale

Evenimentele de networking au început să înlocuiască o mare parte din procesul de recrutare. Din ce în ce mai multe companii preferă să cunoască posibili angajați folosindu-se de tactici mai puțin convenționale, de tipul organizării unor evenimente, sau a unor competiții etc.